Show simple item record

Postpenitential care - utilization of coaching interview method
dc.contributor.advisorBuriánek, Jiří
dc.creatorSelmbacherová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-07T20:26:49Z
dc.date.available2017-05-07T20:26:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46184
dc.description.abstractDiplomová práce představuje postpenitenciární péči a její základní vymezení. Dále se věnuje využití koučovacích přístupů v postpenitenciární péči. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout a otestovat vhodnost a efektivitu využití koučovacích přístupů ve vedení postpenitenciárních rozhovorů. Zavedení koučovacích přístupů jsem testovala na klientech vycházejících z vězení s výstupem do Prahy v období od 1. 7. 2010 do 24. 5. 2011. Hlavním zjištěním výzkumné sondy byl fakt vhodnosti využívání variabilní role. Definovala jsem tři základní a dvě hraniční role, skrze něž lze ke klientovi přistupovat. Za základní přístupové role ke klientům lze označit roli kouče, etopeda a sociálního pracovníka. Hraniční role lze označit jako role přechodové mezi rolemi základními. Prostřednictvím role, která vychází z aktuální potřeby klienta, pomáhá tento variabilní přístup klientům v osamostatnění. Tato diplomová práce může posloužit jako vstup do problematiky postpenitenciárního zacházení. Dále seznamuje s možností, jak přístup poskytovatele postpenitenciární péče obohatit o další možné přístupy ke klientům.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis presents postpenitentiary care / after care and its basic definition. It also discusses the use of coaching approaches in the after-care. The main objective of this thesis is to design and test the suitability and efficiency of leadership coaching approaches in after-care interviews. In the introduction of coaching approaches, I present the results from tests done with a research group made of former prisoners from facilities based in Prague, who left in the period between 17th 2010 and 24 5th The 2011th. A key finding is that researchers proved the suitability of the use of variable roles. In the following thesis, I define the three main borders and two roles that can be used for client access. The basic forms of access to clients can be identified as the approach of coach, child behavioral / ethopedy and social worker. Boundary roles can be described as a role transition between the essential roles. Through roles based on current client's needs, it can help to develop various personalised ways towards the independence. This thesis can serve as input into the area of after-care treatment. It also introduces a possibility to access after-care providers by enriching other possible approaches to clients.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPostpenitenciární péčecs_CZ
dc.subjectrestorativní a retributivní justicecs_CZ
dc.subjectkoučování v sociální oblastics_CZ
dc.subjectzodpovědnostcs_CZ
dc.subjectrolová variabilitacs_CZ
dc.subjectAfter-careen_US
dc.subjectrestoravive and retributive judiciaryen_US
dc.subjectcoaching in social zoneen_US
dc.subjectresponsibitityen_US
dc.subjectcoil variabilityen_US
dc.titlePostpenitenciární péče v ČR: Využití koučovacího rozhovorucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-17
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113161
dc.title.translatedPostpenitential care - utilization of coaching interview methoden_US
dc.contributor.refereePodaná, Zuzana
dc.identifier.aleph001503496
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje postpenitenciární péči a její základní vymezení. Dále se věnuje využití koučovacích přístupů v postpenitenciární péči. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout a otestovat vhodnost a efektivitu využití koučovacích přístupů ve vedení postpenitenciárních rozhovorů. Zavedení koučovacích přístupů jsem testovala na klientech vycházejících z vězení s výstupem do Prahy v období od 1. 7. 2010 do 24. 5. 2011. Hlavním zjištěním výzkumné sondy byl fakt vhodnosti využívání variabilní role. Definovala jsem tři základní a dvě hraniční role, skrze něž lze ke klientovi přistupovat. Za základní přístupové role ke klientům lze označit roli kouče, etopeda a sociálního pracovníka. Hraniční role lze označit jako role přechodové mezi rolemi základními. Prostřednictvím role, která vychází z aktuální potřeby klienta, pomáhá tento variabilní přístup klientům v osamostatnění. Tato diplomová práce může posloužit jako vstup do problematiky postpenitenciárního zacházení. Dále seznamuje s možností, jak přístup poskytovatele postpenitenciární péče obohatit o další možné přístupy ke klientům.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis presents postpenitentiary care / after care and its basic definition. It also discusses the use of coaching approaches in the after-care. The main objective of this thesis is to design and test the suitability and efficiency of leadership coaching approaches in after-care interviews. In the introduction of coaching approaches, I present the results from tests done with a research group made of former prisoners from facilities based in Prague, who left in the period between 17th 2010 and 24 5th The 2011th. A key finding is that researchers proved the suitability of the use of variable roles. In the following thesis, I define the three main borders and two roles that can be used for client access. The basic forms of access to clients can be identified as the approach of coach, child behavioral / ethopedy and social worker. Boundary roles can be described as a role transition between the essential roles. Through roles based on current client's needs, it can help to develop various personalised ways towards the independence. This thesis can serve as input into the area of after-care treatment. It also introduces a possibility to access after-care providers by enriching other possible approaches to clients.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015034960106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV