Show simple item record

Testování anglických kolokací u českých studentů angličtiny
dc.contributor.advisorKlégr, Aleš
dc.creatorVaňková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-07T20:19:25Z
dc.date.available2017-05-07T20:19:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46152
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá anglickými kolokaci a jejich testováním u českých studentů angličtiny. Význam kolokací v jazyce a frazeologie jako lingvistické disciplíny byl objeven teprve nedávno a proto se teoretická část nejprve zaměřuje na ustálená slovní spojení a frazeologii z obecného hlediska. Je zde stručně nastíněna historie a základní principy frazeologie a následně hlavní přístupy k této lingvistické disciplíně. Další část je zaměřena na ustálená slovní spojení, zejména na jejich kategorizaci a důležité typologie. Hlavním bodem práce jsou kolokace, se zaměřením na hlavní přístupy ke kolokacím, na kritéria sloužící k jejich odlišení od ostatních typů ustálených slovních spojení a z nich plynoucí definice a klasifikace. Dále je také stručně shrnut dosavadní výzkum kolokací. Analytická část (založená na studii S. Granger) zkoumá a popisuje výsledky testování anglických kolokací u českých studentů angličtiny. Hlavním cílem této části je zjistit, zda (nebo do jaké míry) výsledky testů potvrdí výsledky Granger a také prozkoumat míru úspěšnosti českých studentů u jak (pasivního) rozpoznávání, tak u (aktivního) užívání anglických kolokací.cs_CZ
dc.description.abstractThe present study focuses on English collocations and their testing in Czech learners of English. Since the importance of collocations and phraseology as a linguistic discipline has not been recognised until recently, these concepts are introduced from the general point of view. First, the attention is given to the history of phraseology and its underlying principles as well as to the major approaches to it. Second, phraseological units are described from the point of view of their categorisation and of some influential typologies of these units. The main focus of interest is collocations, particularly major approaches to them as well as criteria commonly used to describe and delimit collocations from other types of prefabricated units and their definition and classification. Previous research on collocations in learner English is also outlined. The analytical part (based on Granger's (1998) study) analyzes the results of testing English collocations in Czech learners of English. The main focus is on whether these results confirm or deny the results of Granger's study, as well as on the learners' knowledge of and ability to use collocations, particularly on their (non)attaining the native "ideal."en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFrazeologiecs_CZ
dc.subjectustálená slovná spojenícs_CZ
dc.subjectkolokacecs_CZ
dc.subjectPhraseologyen_US
dc.subjectprefabricated unitsen_US
dc.subjectcollocationsen_US
dc.titleTesting English collocations in Czech learners of Englishen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102418
dc.title.translatedTestování anglických kolokací u českých studentů angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeČermák, Jan
dc.identifier.aleph001505494
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá anglickými kolokaci a jejich testováním u českých studentů angličtiny. Význam kolokací v jazyce a frazeologie jako lingvistické disciplíny byl objeven teprve nedávno a proto se teoretická část nejprve zaměřuje na ustálená slovní spojení a frazeologii z obecného hlediska. Je zde stručně nastíněna historie a základní principy frazeologie a následně hlavní přístupy k této lingvistické disciplíně. Další část je zaměřena na ustálená slovní spojení, zejména na jejich kategorizaci a důležité typologie. Hlavním bodem práce jsou kolokace, se zaměřením na hlavní přístupy ke kolokacím, na kritéria sloužící k jejich odlišení od ostatních typů ustálených slovních spojení a z nich plynoucí definice a klasifikace. Dále je také stručně shrnut dosavadní výzkum kolokací. Analytická část (založená na studii S. Granger) zkoumá a popisuje výsledky testování anglických kolokací u českých studentů angličtiny. Hlavním cílem této části je zjistit, zda (nebo do jaké míry) výsledky testů potvrdí výsledky Granger a také prozkoumat míru úspěšnosti českých studentů u jak (pasivního) rozpoznávání, tak u (aktivního) užívání anglických kolokací.cs_CZ
uk.abstract.enThe present study focuses on English collocations and their testing in Czech learners of English. Since the importance of collocations and phraseology as a linguistic discipline has not been recognised until recently, these concepts are introduced from the general point of view. First, the attention is given to the history of phraseology and its underlying principles as well as to the major approaches to it. Second, phraseological units are described from the point of view of their categorisation and of some influential typologies of these units. The main focus of interest is collocations, particularly major approaches to them as well as criteria commonly used to describe and delimit collocations from other types of prefabricated units and their definition and classification. Previous research on collocations in learner English is also outlined. The analytical part (based on Granger's (1998) study) analyzes the results of testing English collocations in Czech learners of English. The main focus is on whether these results confirm or deny the results of Granger's study, as well as on the learners' knowledge of and ability to use collocations, particularly on their (non)attaining the native "ideal."en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV