Zobrazit minimální záznam

Tests and testing in courses of Czech for foreigners
dc.contributor.advisorHrdlička, Milan
dc.creatorŠálená, Ivana
dc.date.accessioned2017-05-07T20:10:01Z
dc.date.available2017-05-07T20:10:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46111
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je pojednat o problematice testů a testování. K tomu jsme zvolili nejprve formu popisu věnující se testům, testovým položkám, problematice řešitelnosti i problematice objektivního hodnocení. Na konkrétních jazykových testech na úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, jež skládají cizinci z češtiny (pro ně z cizího jazyka), si porovnáváme úspěšnost receptivní dovednosti (čtení) s produktivní dovedností (psaní). U dovednosti psaní se potýkáme s problematikou, jak dosáhnout objektivního hodnocení. V závěru formulujeme lingvodidaktická doporučení určená především učitelům češtiny jako cizího jazyka. Klíčová slova test, testová úloha, jazyková úroveň A1cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this master's thesis is to deal with the problems of tests and testing. Firstly, tests, testing items, problems of solvability and unbiased assessment were described. On the basis of particular language tests - level A1 according to Common European Framework of Reference for Languages, which test foreigners' Czech (a foreign language for them) - the success rate of receptive skills (reading) and productive skills (writing) is compared. Concerning writing skills, there is a problem how to reach unbiased assessment. Finally, linguodidactic recommendation intended mainly for teachers of Czech as a foreign language is formulated. Keywords test, test's task, language level A1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttestcs_CZ
dc.subjecttestová úlohacs_CZ
dc.subjectjazyková úroveň A1cs_CZ
dc.subjecttesten_US
dc.subjecttest's tasken_US
dc.subjectlanguage level A1en_US
dc.titleProblematika testů a testování ve výuce češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108182
dc.title.translatedTests and testing in courses of Czech for foreignersen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001507216
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je pojednat o problematice testů a testování. K tomu jsme zvolili nejprve formu popisu věnující se testům, testovým položkám, problematice řešitelnosti i problematice objektivního hodnocení. Na konkrétních jazykových testech na úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, jež skládají cizinci z češtiny (pro ně z cizího jazyka), si porovnáváme úspěšnost receptivní dovednosti (čtení) s produktivní dovedností (psaní). U dovednosti psaní se potýkáme s problematikou, jak dosáhnout objektivního hodnocení. V závěru formulujeme lingvodidaktická doporučení určená především učitelům češtiny jako cizího jazyka. Klíčová slova test, testová úloha, jazyková úroveň A1cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this master's thesis is to deal with the problems of tests and testing. Firstly, tests, testing items, problems of solvability and unbiased assessment were described. On the basis of particular language tests - level A1 according to Common European Framework of Reference for Languages, which test foreigners' Czech (a foreign language for them) - the success rate of receptive skills (reading) and productive skills (writing) is compared. Concerning writing skills, there is a problem how to reach unbiased assessment. Finally, linguodidactic recommendation intended mainly for teachers of Czech as a foreign language is formulated. Keywords test, test's task, language level A1en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990015072160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV