Zobrazit minimální záznam

Karnevalové scény v dílech ženských autorek osmnáctého století
dc.contributor.advisorNováková, Soňa
dc.creatorKazdová, Linda
dc.date.accessioned2017-05-07T20:09:21Z
dc.date.available2017-05-07T20:09:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46108
dc.description.abstractResumé Cílem této diplomové práce bylo soustředit se na vybrané autorky v Anglii osmnáctého století. Ačkoliv byly značně oblíbené čtenáři i divadelními diváky, musely často čelit tvrdé kritice. Byly obviňovány z přílišné otevřenosti a z porušování dobrých mravů. V této době ženy měly být především poslušnými, pilnými a věrnými dcerami a manželkami. Proto literární hrdinky, které projevovaly vlastní názory, nezávislost a které hledaly naplnění i mimo sňatek a domov, byly nepřijatelné. Až nyní, přesněji v průběhu posledních desetiletí, se změnami v literární teorii, dochází k začleňování ženských autorek do kánonu. Vychází najevo, že jim vděčíme za založení literární tradice ženského psaní a za vliv na vývoj žánrů jako je komedie, romance či novela a hlavně román. Tato studie se především zaměřila na Hannah Cowley, talentovanou autorku divadelních her, na Elizu Haywood, plodnou spisovatelku a novinářku a na Elizabeth Inchbald, literární a divadelní kritičku a autorku románů. Hlavním cílem bylo analyzovat funkci a tematicko-strukturální vliv scén či pasáží jejich různorodých děl, které se zabývají maškarními plesy. Tyto plesy byly velice populární a pro svoji éru typické. Je možné, že v době osvícenství, době zasvěcené rozumu, nabízely alternativu, změnu řádu a katarzi podobně jako karneval v době středověku a...cs_CZ
dc.description.abstractConclusion. The objective of this work was to concentrate on eighteenth century female authors. Simultaneously popular and severely criticised during their time, the playwrights, short fiction writers and novelists succeeded in the establishing of the tradition of women's writing and established the foundations for the following generations. Nevertheless, they have usually been omitted from the canon. Only in the recent decades, with the increasing interest in the literary margins and gaps, have they been 'resurrected' and, to some extent, done justice to. This paper in particular focuses on the talented playwright Hannah Cowley, the prolific and versatile, mostly prose-writer and journalist Eliza Haywood and the renowned critic and a novelist Elisabeth Inchbald and their works. All the three women authors can be said to be innovative and original. They overcame the obstacles of social prejudice and left a rich textual legacy to their adherents. In particular, the paper attempted to analyse the masquerade scenes in Cowley's The Belle's Stratagem, Haywood's Masqueraders, or the Fateful Curiosity and Inchbald's Simple Story to attest to the importance of the masquerade and to register its varied textual reflections. The masquerade as a social practice and a cultural event was highly fashionable in the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKarnevalové scénycs_CZ
dc.subjectosmnácté stoletícs_CZ
dc.subjectMasquerade scenesen_US
dc.subjecteighteenth centuryen_US
dc.titleMasquerade scenes in the eighteent century women's writingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98885
dc.title.translatedKarnevalové scény v dílech ženských autorek osmnáctého stoletícs_CZ
dc.contributor.refereeVeselá, Pavla
dc.identifier.aleph001505487
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Cílem této diplomové práce bylo soustředit se na vybrané autorky v Anglii osmnáctého století. Ačkoliv byly značně oblíbené čtenáři i divadelními diváky, musely často čelit tvrdé kritice. Byly obviňovány z přílišné otevřenosti a z porušování dobrých mravů. V této době ženy měly být především poslušnými, pilnými a věrnými dcerami a manželkami. Proto literární hrdinky, které projevovaly vlastní názory, nezávislost a které hledaly naplnění i mimo sňatek a domov, byly nepřijatelné. Až nyní, přesněji v průběhu posledních desetiletí, se změnami v literární teorii, dochází k začleňování ženských autorek do kánonu. Vychází najevo, že jim vděčíme za založení literární tradice ženského psaní a za vliv na vývoj žánrů jako je komedie, romance či novela a hlavně román. Tato studie se především zaměřila na Hannah Cowley, talentovanou autorku divadelních her, na Elizu Haywood, plodnou spisovatelku a novinářku a na Elizabeth Inchbald, literární a divadelní kritičku a autorku románů. Hlavním cílem bylo analyzovat funkci a tematicko-strukturální vliv scén či pasáží jejich různorodých děl, které se zabývají maškarními plesy. Tyto plesy byly velice populární a pro svoji éru typické. Je možné, že v době osvícenství, době zasvěcené rozumu, nabízely alternativu, změnu řádu a katarzi podobně jako karneval v době středověku a...cs_CZ
uk.abstract.enConclusion. The objective of this work was to concentrate on eighteenth century female authors. Simultaneously popular and severely criticised during their time, the playwrights, short fiction writers and novelists succeeded in the establishing of the tradition of women's writing and established the foundations for the following generations. Nevertheless, they have usually been omitted from the canon. Only in the recent decades, with the increasing interest in the literary margins and gaps, have they been 'resurrected' and, to some extent, done justice to. This paper in particular focuses on the talented playwright Hannah Cowley, the prolific and versatile, mostly prose-writer and journalist Eliza Haywood and the renowned critic and a novelist Elisabeth Inchbald and their works. All the three women authors can be said to be innovative and original. They overcame the obstacles of social prejudice and left a rich textual legacy to their adherents. In particular, the paper attempted to analyse the masquerade scenes in Cowley's The Belle's Stratagem, Haywood's Masqueraders, or the Fateful Curiosity and Inchbald's Simple Story to attest to the importance of the masquerade and to register its varied textual reflections. The masquerade as a social practice and a cultural event was highly fashionable in the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990015054870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV