Show simple item record

Use of Experience Pedagogy and Theatrical Education in Geography Teaching
dc.contributor.advisorMatějček, Tomáš
dc.creatorBarešová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-07T20:07:16Z
dc.date.available2017-05-07T20:07:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46099
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na srovnání frontální metody výuky a výuky simulační hrou. Srovnatelné skupiny studentů jsou vyučovány jednomu tématu, zaměřenému na nerovnosti v rozvoji světa, těmito dvěma metodami. Byly stanoveny následující předpoklady. Simulační hra je atraktivnější formou výuky, a proto může pomoci zvýšit motivaci studentů. Běžný způsob výuky může studentům předat větší množství informací, simulační hra však může výrazněji ovlivnit postoje a hodnoty studentů. Při použití simulační hry má vliv na studenty dlouhodobější efekt. Tyto předpoklady byly potvrzeny kvalitativními i kvantitativními metodami.cs_CZ
dc.description.abstractThe main objective of the thesies is to compare a frontal teaching method and teaching by simulation. Two comparable groups of students were taught the same topic by the two methods. The topic was focused on an uneven world development. Following assumptions were set. Simulation is a more attractive teaching form, therefore it can help to raise the motivation of students. Frontal method is capable of transmitting more information. Simulation, however, can have bigger impact on students' values. The impact of simulation has a long-term impact in comparison to frontal teaching. These assumptions were confirmed by qualitative and quantitative methods.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectZážitková pedagogikacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectsimulační hracs_CZ
dc.subjectvýuka zeměpisu na střední školecs_CZ
dc.subjectefektivita výukycs_CZ
dc.subjectfrontální výukacs_CZ
dc.subjectsrovnání metod výukycs_CZ
dc.subjectnerovnost rozvoje světacs_CZ
dc.subjectrozvojová pomoccs_CZ
dc.subjectExperience pedagogyen_US
dc.subjecttheatrical educationen_US
dc.subjectsimulationen_US
dc.subjectgeography teaching on high schoolen_US
dc.subjectteaching efficiencyen_US
dc.subjectfrontal teachingen_US
dc.subjectcomparison of teaching methodsen_US
dc.subjectuneven world developmenten_US
dc.subjecthelp to underdeveloped worlden_US
dc.titleVyužití zážitkové pedagogiky a dramatické výchovy ve výuce zeměpisu na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId99568
dc.title.translatedUse of Experience Pedagogy and Theatrical Education in Geography Teachingen_US
dc.contributor.refereeBartoš, Jan
dc.identifier.aleph001525324
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na srovnání frontální metody výuky a výuky simulační hrou. Srovnatelné skupiny studentů jsou vyučovány jednomu tématu, zaměřenému na nerovnosti v rozvoji světa, těmito dvěma metodami. Byly stanoveny následující předpoklady. Simulační hra je atraktivnější formou výuky, a proto může pomoci zvýšit motivaci studentů. Běžný způsob výuky může studentům předat větší množství informací, simulační hra však může výrazněji ovlivnit postoje a hodnoty studentů. Při použití simulační hry má vliv na studenty dlouhodobější efekt. Tyto předpoklady byly potvrzeny kvalitativními i kvantitativními metodami.cs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of the thesies is to compare a frontal teaching method and teaching by simulation. Two comparable groups of students were taught the same topic by the two methods. The topic was focused on an uneven world development. Following assumptions were set. Simulation is a more attractive teaching form, therefore it can help to raise the motivation of students. Frontal method is capable of transmitting more information. Simulation, however, can have bigger impact on students' values. The impact of simulation has a long-term impact in comparison to frontal teaching. These assumptions were confirmed by qualitative and quantitative methods.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015253240106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV