Show simple item record

Criminology prevention in the frame of primary school curriculum in Czech Republic
dc.contributor.advisorVálková, Helena
dc.creatorHöferová, Marta
dc.date.accessioned2017-05-07T20:05:53Z
dc.date.available2017-05-07T20:05:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46094
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o tom, jak je zajištěna prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR a jakou důležitost jí přikládají učitelé na ZŠ v Praze. V praktické části se práce věnuje poznatkům z kriminologie se zvláštním zaměřením na školní šikanu, koncepci Ministerstva práce a sociálních věcí k prevenci kriminality mládeže, její realizaci ve školních předmětech Občanská výchova a Člověk a jeho svět (srovnávací analýzou obsahu učebnic) a v přednáškách s besedou od policie a poskytovatelů programů primární prevence (srovnávací analýzou obsahu programů různých poskytovatelů) a uvádí příklady úspěšných programů prevence kriminality a šikany v zahraničí. V teoretické části se práce soustřeďuje na vyhodnocení kvantitativních dat z výzkumné sondy, jež zjišťovala, jakou míru důležitosti přikládají učitelé vybraných základních škol v Praze prevenci kriminality v rámci učiva a jak hodnotí její zajištění (tj. jaké se jim dostává metodické podpory v případě řešení situací s problémovými žáky). V závěru práce jsou navržena doporučení pro zvýšení efektivity prevence kriminality v rámci učiva na základních školách a návrhy na další výzkumy k této problematice.cs_CZ
dc.description.abstractThis theses focuses on how the criminology prevention in the frame of primary school curriculum in Czech republic is organized and what importance do the primary school teachers in Prague attache to it. In the practical part, the theses addresses criminology knowledge, with special focus on bullying at school, Labour and Social Welfare Departement's stratégy on criminology prevention, it's implementation in school subject such as Citizenship Education and Human and it's World (throught comparative analyses of textbooks content), and criminology prevention in workshops of Policy and providers of primary prevention programs (throught comparative analyses of program contents). It also samples some uccessfull criminology prevention programs abroad. In theoretical part, the theses focuses on evaluation qvantitative datas of an exploring coil, which investigated what importance do the primary school teachers in Prague attache to criminology prevention in primary school curicullum and how they evaluate it's organization. As conclusion , some recommendations are mentioned for criminology prevention enhancement within primary school curriculum framework and proposals for further research within issue.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPrevence kriminality Výuka na základních školách Šikana Programy primární prevencecs_CZ
dc.subjectCriminology Prevention Primary School Education Bullying Primary Prevention Programsen_US
dc.titlePrevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107016
dc.title.translatedCriminology prevention in the frame of primary school curriculum in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVečerka, Kazimír
dc.identifier.aleph001505486
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o tom, jak je zajištěna prevence kriminality v rámci učiva na základních školách v ČR a jakou důležitost jí přikládají učitelé na ZŠ v Praze. V praktické části se práce věnuje poznatkům z kriminologie se zvláštním zaměřením na školní šikanu, koncepci Ministerstva práce a sociálních věcí k prevenci kriminality mládeže, její realizaci ve školních předmětech Občanská výchova a Člověk a jeho svět (srovnávací analýzou obsahu učebnic) a v přednáškách s besedou od policie a poskytovatelů programů primární prevence (srovnávací analýzou obsahu programů různých poskytovatelů) a uvádí příklady úspěšných programů prevence kriminality a šikany v zahraničí. V teoretické části se práce soustřeďuje na vyhodnocení kvantitativních dat z výzkumné sondy, jež zjišťovala, jakou míru důležitosti přikládají učitelé vybraných základních škol v Praze prevenci kriminality v rámci učiva a jak hodnotí její zajištění (tj. jaké se jim dostává metodické podpory v případě řešení situací s problémovými žáky). V závěru práce jsou navržena doporučení pro zvýšení efektivity prevence kriminality v rámci učiva na základních školách a návrhy na další výzkumy k této problematice.cs_CZ
uk.abstract.enThis theses focuses on how the criminology prevention in the frame of primary school curriculum in Czech republic is organized and what importance do the primary school teachers in Prague attache to it. In the practical part, the theses addresses criminology knowledge, with special focus on bullying at school, Labour and Social Welfare Departement's stratégy on criminology prevention, it's implementation in school subject such as Citizenship Education and Human and it's World (throught comparative analyses of textbooks content), and criminology prevention in workshops of Policy and providers of primary prevention programs (throught comparative analyses of program contents). It also samples some uccessfull criminology prevention programs abroad. In theoretical part, the theses focuses on evaluation qvantitative datas of an exploring coil, which investigated what importance do the primary school teachers in Prague attache to criminology prevention in primary school curicullum and how they evaluate it's organization. As conclusion , some recommendations are mentioned for criminology prevention enhancement within primary school curriculum framework and proposals for further research within issue.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV