Show simple item record

Educational system in France and in the Czech Republic
Vzdělávací systém ve Francii a v České republice
dc.contributor.advisorMachleidtová, Silva
dc.creatorBerger, Martin
dc.date.accessioned2017-05-07T19:58:00Z
dc.date.available2017-05-07T19:58:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46061
dc.description.abstract1 Abstrakt Autor se ve své bakalářské práci zabývá současným školstvím, ve kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Systém se neustále mění, a proto tato práce zachycuje jen část současného vývoje. Autor, který je studentem francouzského jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, se snaží přiblížit francouzský školský systém na základě jeho juxtapozice s českým systémem. V první kapitole se věnuje Mezinárodní standardní klasifikaci vzdělávání CITE (anglická zkratka je ISCED), jako společnému základu pro porovnání obou systémů. Zdůvodňuje použití klasifikace a popisuje, k čemu slouží. Rovněž zmiňuje její historii, strukturu, a v následujících kapitolách ji pak používá jako terminologický základ pro vymezení jednotlivých vzdělávacích stupňů. V dalších kapitolách se pak autor zaobírá jednotlivými etapami školství od mateřských škol až po vyšší sekundární školství. Aby dodržel jednotnou strukturu práce, popisuje v každé kapitole podobná kritéria a aspekty vzdělávacího stupně, strukturu, organizaci, kritéria přijímání žáků a jejich certifikaci, hodnocení a obsah vzdělávání. U struktury se autor zaměřuje na věk dětí pro danou etapu, a především na rozdíly v organizaci jednotlivých cyklů. V části kritéria pro přijímání žáků zmiňuje podmínky, které musí být naplněny pro vstup do daného stupně i...cs_CZ
dc.description.abstract1 Summary In the Thesis the author engages is contemporary education which has significantly changed in the last decade. Since the system evolves ceaselessly, he only displays a certain part of its evolution. The author, who is a French Language and Literature student at the Faculty of Education of Charles University, seeks to outline contemporary French educational system on the basis of its juxtaposition with Czech system. In the first chapter he concerns the International Standard Classification of Education ISCED (the French abbreviation is CITE) as a common basis for the systems' comparison. He justifies its use and describes its purpose. He also mentions its history, structure, and uses it in the following chapters as a foundation for definition of individual educational degrees. In the subsequent chapters he focuses on particular schooling stages proceeding from nursery schools to higher secondary education. To maintain a coherent structure of the study, he describes similar criteria and aspects for each of the schooling degrees, such as structure, organisation, students' admission criteria, their certification, evaluation and the content of education. As far as structure is concerned, he focuses on children's age established for each stage and mainly on its organisation. In the part dealing with...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectŠkolský systémcs_CZ
dc.subjectSrovnání českého a francouzského školstvícs_CZ
dc.subjectMezinárodní standardní klasifikace vzdělávání ISCED (CITE)cs_CZ
dc.subjectVzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectKurikulární reformycs_CZ
dc.subjectKlíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectEducational Systemen_US
dc.subjectCzech and French educational system comparisonen_US
dc.subjectInternational Standard Classification of Education ISCED (CITE)en_US
dc.subjectTeachers' trainingen_US
dc.subjectCurricular Reformesen_US
dc.subjectKey Competencesen_US
dc.titleSystème scolaire en France et en République tchèquefr_FR
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-06
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77299
dc.title.translatedEducational system in France and in the Czech Republicen_US
dc.title.translatedVzdělávací systém ve Francii a v České republicecs_CZ
dc.contributor.refereeKlinka, Tomáš
dc.identifier.aleph001471694
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Autor se ve své bakalářské práci zabývá současným školstvím, ve kterém došlo v posledních letech ke značným změnám. Systém se neustále mění, a proto tato práce zachycuje jen část současného vývoje. Autor, který je studentem francouzského jazyka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, se snaží přiblížit francouzský školský systém na základě jeho juxtapozice s českým systémem. V první kapitole se věnuje Mezinárodní standardní klasifikaci vzdělávání CITE (anglická zkratka je ISCED), jako společnému základu pro porovnání obou systémů. Zdůvodňuje použití klasifikace a popisuje, k čemu slouží. Rovněž zmiňuje její historii, strukturu, a v následujících kapitolách ji pak používá jako terminologický základ pro vymezení jednotlivých vzdělávacích stupňů. V dalších kapitolách se pak autor zaobírá jednotlivými etapami školství od mateřských škol až po vyšší sekundární školství. Aby dodržel jednotnou strukturu práce, popisuje v každé kapitole podobná kritéria a aspekty vzdělávacího stupně, strukturu, organizaci, kritéria přijímání žáků a jejich certifikaci, hodnocení a obsah vzdělávání. U struktury se autor zaměřuje na věk dětí pro danou etapu, a především na rozdíly v organizaci jednotlivých cyklů. V části kritéria pro přijímání žáků zmiňuje podmínky, které musí být naplněny pro vstup do daného stupně i...cs_CZ
uk.abstract.en1 Summary In the Thesis the author engages is contemporary education which has significantly changed in the last decade. Since the system evolves ceaselessly, he only displays a certain part of its evolution. The author, who is a French Language and Literature student at the Faculty of Education of Charles University, seeks to outline contemporary French educational system on the basis of its juxtaposition with Czech system. In the first chapter he concerns the International Standard Classification of Education ISCED (the French abbreviation is CITE) as a common basis for the systems' comparison. He justifies its use and describes its purpose. He also mentions its history, structure, and uses it in the following chapters as a foundation for definition of individual educational degrees. In the subsequent chapters he focuses on particular schooling stages proceeding from nursery schools to higher secondary education. To maintain a coherent structure of the study, he describes similar criteria and aspects for each of the schooling degrees, such as structure, organisation, students' admission criteria, their certification, evaluation and the content of education. As far as structure is concerned, he focuses on children's age established for each stage and mainly on its organisation. In the part dealing with...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990014716940106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV