Supplementary Pronunciation Activities to Maturita Solutions Pre-Intermediate
Doplňkové výslovnostní aktivity k učebnici Solutions Pre-Intermediate
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46057Identifikátory
SIS: 109619
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Žďárek, Karel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výuka výslovnosti, metody, doplňková cvičeníKlíčová slova (anglicky)
teaching pronunciation, methods, supplementary exercisesShrnutí Předkládaná bakalářská práce se zabývá vytvořením výslovnostních aktivit ke středoškolské učebnici Maturita Solutions Pre-Intermediate. Hlavním cílem je utvořit soubor doplňkových cvičení na procvičení výslovnosti, která budou plně zahrnuta do jednotlivých lekcí v učebnici. Teoretická část práce zahrnuje stručný popis současného stavu a stylu výuky výslovnosti a nastiňuje některé obecné problémy, které zapříčiňují, že výslovnost je stále velmi okrajovým tématem v hodinách anglického jazyka. Dále se věnuje aspektům, které jsou podstatné pro efektivní výuku výslovnosti a analýze současných metod. Ty jsou následně aplikovány na nově vytvořená cvičení. V praktické části jsou na základě výsledků výslovnostní analýzy učebnice Maturita Solutions Pre-Intermediate představuje nová cvičení zaměřená na segmentální a suprasegmentální jevy. Součástí bakalářské práce je také pilotáž vybraných cvičení provedená na střední škole a stručný popis průběhu výuky těchto aktivit.
This bachelor thesis deals with devising a set of pronunciation activities, fully integrated into the units of Maturita Solutions Pre-Intermediate coursebook. The main aim is to create supplementary material for practising various pronunciation features. The theoretical part of the thesis includes a brief overview of the current situation of pronunciation teaching and points out several reasons why it is still a very marginal part of language lessons. Furthermore, it scrutinizes some aspects that are crucial for pronunciation teaching to be effective and analyses the current techniques. Those are consequently applied on the newly created exercises. The practical part consists of the analysis of the Maturita Solutions Pre- Intermediate coursebook in terms of pronunciation followed by introducing the set of newly designed exercises. Finally, the author encloses a short feedback from the piloting of several chosen activities in a high school class.