Show simple item record

Symbolization of Adulthood by Girls from Sixth Grade of Elementary School
dc.contributor.advisorDoubek, David
dc.creatorKálalová, Jiřina
dc.date.accessioned2017-05-07T19:50:38Z
dc.date.available2017-05-07T19:50:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46026
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá dospíváním dívek v šesté, později v sedmé třídě základní školy. Jejím cílem je popsat, jakým způsobem dívky v interakcích s druhými lidmi (především učiteli a spolužáky) vyjadřují své dospívání, jaké symboly využívají proto, aby je okolí vnímalo jako dospělé. Zároveň se snaží poukázat, že symbolizace dospělosti slouží dívkám také jako prostředek tvorby nového sebepojetí. Práce je etnografickou studií, která vznikla na základě téměř ročního kontaktu autorky s šestou, později sedmou třídou jedné pražské základní školy. Pro sběr dat bylo využito kvalitativních metod zúčastněného pozorování třídy a rozhovorů, které autorka vedla s dívkami. Text práce je rozdělen do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Jeho součástí je také úvod, závěr a seznam použité literatury. Teoretická část čerpá z poznatků vývojové a sociální psychologie a odkazu prací Ervinga Goffmana. V praktické části je popsán terén výzkumu a pozorované způsoby, jakými dívky konstruují svou dospělost v interakcích s druhými lidmi. V závěru práce poukazuje autorka na zásadní význam sociální konstrukce dospělosti, díky které dívka postupně proniká do světa dospělých.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of the bachelor's thesis is pubescence of girls at the sixth, later seventh grade of an elementary school. It describes girls' methods, that represent their pubescence by interaction with other people (mainly with teachers and classmates), and symbols, that the girls use to be perceived as adults by other people. This thesis points, that girl's new identity is formed by symbolization of adulthood. This thesis is ethnographic research, author picked data at an elementary school in Prague, between children at the sixth, later seventh grade, for nearly a year. She used qualitative methods: concernedly observation of class and interviews with girls. The text of the thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. It contains introduction, resume and summary of used literature. The theoretical part includes findings of developmental and social psychology and ideas of Erving Goffman. The practical part contains a description of ground and observed methods, the girls use to construct their adulthood by interaction with other people. The resume deals with fundamental sense of social construction of dulthood for gradational integrate of girls to the world of adults.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectetnografiecs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectdospívání dívekcs_CZ
dc.subjectinterakce ve školní tříděcs_CZ
dc.subjectethnographyen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectpubescence of girlsen_US
dc.subjectinteraction in class at schoolen_US
dc.titleSymbolizace dospělosti u dívek v šesté, později v sedmé třídě základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106252
dc.title.translatedSymbolization of Adulthood by Girls from Sixth Grade of Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeLevínská, Markéta
dc.identifier.aleph001472005
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá dospíváním dívek v šesté, později v sedmé třídě základní školy. Jejím cílem je popsat, jakým způsobem dívky v interakcích s druhými lidmi (především učiteli a spolužáky) vyjadřují své dospívání, jaké symboly využívají proto, aby je okolí vnímalo jako dospělé. Zároveň se snaží poukázat, že symbolizace dospělosti slouží dívkám také jako prostředek tvorby nového sebepojetí. Práce je etnografickou studií, která vznikla na základě téměř ročního kontaktu autorky s šestou, později sedmou třídou jedné pražské základní školy. Pro sběr dat bylo využito kvalitativních metod zúčastněného pozorování třídy a rozhovorů, které autorka vedla s dívkami. Text práce je rozdělen do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Jeho součástí je také úvod, závěr a seznam použité literatury. Teoretická část čerpá z poznatků vývojové a sociální psychologie a odkazu prací Ervinga Goffmana. V praktické části je popsán terén výzkumu a pozorované způsoby, jakými dívky konstruují svou dospělost v interakcích s druhými lidmi. V závěru práce poukazuje autorka na zásadní význam sociální konstrukce dospělosti, díky které dívka postupně proniká do světa dospělých.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of the bachelor's thesis is pubescence of girls at the sixth, later seventh grade of an elementary school. It describes girls' methods, that represent their pubescence by interaction with other people (mainly with teachers and classmates), and symbols, that the girls use to be perceived as adults by other people. This thesis points, that girl's new identity is formed by symbolization of adulthood. This thesis is ethnographic research, author picked data at an elementary school in Prague, between children at the sixth, later seventh grade, for nearly a year. She used qualitative methods: concernedly observation of class and interviews with girls. The text of the thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. It contains introduction, resume and summary of used literature. The theoretical part includes findings of developmental and social psychology and ideas of Erving Goffman. The practical part contains a description of ground and observed methods, the girls use to construct their adulthood by interaction with other people. The resume deals with fundamental sense of social construction of dulthood for gradational integrate of girls to the world of adults.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV