Zobrazit minimální záznam

Symbol,Experiment and the Fantastic in the Dramas of Astrid Saalbach
Symbol,experiment a fantaskno v dramatické tvorbě Astrid Saalbachové
dc.contributor.advisorNorup, Lis
dc.creatorHalounová, Lada
dc.date.accessioned2017-05-07T19:21:17Z
dc.date.available2017-05-07T19:21:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45894
dc.description.abstractDiplomová práce analyzuje dramatickou tvorbu dánské autorky Astrid Saalbachové, přičemž se zaměřuje na experimenty se strukturou jejích dramat, způsob používání symbolů a prvky fantastična. Teoreticko-metodologický úvod nejprve definuje termíny symbol, alegorie a znak v jejich v literárním pojetí a krátce se věnuje psychoanalytickému výkladu symbolů. Druhá část úvodu se zabývá studií Tzvetana Todorova o fantastické literatuře. Kapitola poukazuje na rozdíly mezi různými způsoby čtení, které mohou fantastično zcela zrušit (poezie a alegorie), a na další literární žánry, které hraničí s fantastickou literaturou natolik úzce, že se často v tyto žánry přerodí (podivuhodno a zázračno). Bylo nutné též odlišit Todorovův výraz podivuhodno od podobného termínu Sigmunda Freuda das Unheimliche ("něco tísnivého"), které sice mají v češtině různé názvy, ale v zahraniční literatuře splývají (the uncanny; det uhyggelige). Pojem "něco tísnivého" se totiž u Freuda nachází blíže k čistému fantastičnu než podivuhodnu, jak jej definuje Todorov. Do závěru teoretického úvodu byly zahrnuty též žánry fantasy a science fiction, které mají s fantastickou literaturou 20. století mnoho společného a často dokonce splývají. Samotné zkoumání dramat se soustředí především na jejich výstavbu a prvky fantastična. Práce interpretuje...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to analyse the experimental construction of dramas by contemporary Danish playwright Astrid Saalbach as well as the fantastic and symbols in her plays. The theoretical-methodological introduction defines the literary term of symbol, allegory and sign with a brief introduction of the psychoanalytic reading of symbols. The second part of the theoretical opening introduces the term of the fantastic and also Tvzvetan Todorov's structural approach to this literary genre. The distinctions between different readings such as the poetry and the allegory, which both abolish the fantastic, are also pointed out in the introduction. The following definitions of literary genres of the uncanny and the marvellous focus on the narrow boundaries between these two genres and the fantastic, which is placed in between the marvellous and the uncanny. Furthermore, the introduction part also focuses on the genres of fantasy and science fiction, as they often mix or coincide with the fantastic in the literature of the 20th century. A shorter chapter also describes the term of Sigmund Freud's the uncanny (das Unheimliche), because it might be closer to the pure fantastic than to Thodorov's concept of the uncanny. The analysis of dramas focuses primarily on the construction, the fantastic and the...en_US
dc.languageDanishcs_CZ
dc.language.isoda_DK
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSymbol,eksperiment og fantastik i Astrid Saalbachs dramatikda_DK
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-28
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89916
dc.title.translatedSymbol,Experiment and the Fantastic in the Dramas of Astrid Saalbachen_US
dc.title.translatedSymbol,experiment a fantaskno v dramatické tvorbě Astrid Saalbachovécs_CZ
dc.contributor.refereeBřezinová, Helena
dc.identifier.aleph001470302
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDanish Studies - Theatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDánština - Divadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDánština - Divadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enDanish Studies - Theatre Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce analyzuje dramatickou tvorbu dánské autorky Astrid Saalbachové, přičemž se zaměřuje na experimenty se strukturou jejích dramat, způsob používání symbolů a prvky fantastična. Teoreticko-metodologický úvod nejprve definuje termíny symbol, alegorie a znak v jejich v literárním pojetí a krátce se věnuje psychoanalytickému výkladu symbolů. Druhá část úvodu se zabývá studií Tzvetana Todorova o fantastické literatuře. Kapitola poukazuje na rozdíly mezi různými způsoby čtení, které mohou fantastično zcela zrušit (poezie a alegorie), a na další literární žánry, které hraničí s fantastickou literaturou natolik úzce, že se často v tyto žánry přerodí (podivuhodno a zázračno). Bylo nutné též odlišit Todorovův výraz podivuhodno od podobného termínu Sigmunda Freuda das Unheimliche ("něco tísnivého"), které sice mají v češtině různé názvy, ale v zahraniční literatuře splývají (the uncanny; det uhyggelige). Pojem "něco tísnivého" se totiž u Freuda nachází blíže k čistému fantastičnu než podivuhodnu, jak jej definuje Todorov. Do závěru teoretického úvodu byly zahrnuty též žánry fantasy a science fiction, které mají s fantastickou literaturou 20. století mnoho společného a často dokonce splývají. Samotné zkoumání dramat se soustředí především na jejich výstavbu a prvky fantastična. Práce interpretuje...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to analyse the experimental construction of dramas by contemporary Danish playwright Astrid Saalbach as well as the fantastic and symbols in her plays. The theoretical-methodological introduction defines the literary term of symbol, allegory and sign with a brief introduction of the psychoanalytic reading of symbols. The second part of the theoretical opening introduces the term of the fantastic and also Tvzvetan Todorov's structural approach to this literary genre. The distinctions between different readings such as the poetry and the allegory, which both abolish the fantastic, are also pointed out in the introduction. The following definitions of literary genres of the uncanny and the marvellous focus on the narrow boundaries between these two genres and the fantastic, which is placed in between the marvellous and the uncanny. Furthermore, the introduction part also focuses on the genres of fantasy and science fiction, as they often mix or coincide with the fantastic in the literature of the 20th century. A shorter chapter also describes the term of Sigmund Freud's the uncanny (das Unheimliche), because it might be closer to the pure fantastic than to Thodorov's concept of the uncanny. The analysis of dramas focuses primarily on the construction, the fantastic and the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014703020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV