Show simple item record

The influence of culture of the organization on the
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorČekanová, Hana
dc.date.accessioned2017-05-07T18:17:58Z
dc.date.available2017-05-07T18:17:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45636
dc.description.abstractPráce se zabývá souvislostmi mezi podobou kultury organizace a fungováním organizace. Vymezeny jsou základní pohledy na kulturu organizace, její složky a členění dle různých typologií. Samostatné kapitoly jsou věnovány vztahu kultury organizace, strategie a struktury organizace a pohledu na kulturu organizace v kontextu národní kultury. Podrobnější pohled je věnován vztahu národní kultury Čechů a Němců, jejich specifikům, společným rysům a historickým kontextům jejich původu. Další část práce tvoří výzkumné šetření zabývající se okolnostmi a důsledky propojení původní malé české reklamní agentury Kaspen s velkou německou mezinárodní agenturou Jung von Matt. Klíčová slova Kultura organizace, organizace, národní kultura, struktura, strategie.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the relationship between the form of the organizational culture and functioning of the organization. There are defined the basic views of the organizational culture, its components and classification according to different typologies. Particular chapters are devoted to the relationship of organizational culture, strategy and structure of the organization and perception of the organizational culture in context of the national culture. The relationship between the national culture of Czechs and Germans is explored in greater detail. There are discussed the specifics, common features of the two national cultures and historical contexts of their origin. The concluding part of the thesis is focused on the investigation of the circumstances and consequences of consolidation of a small original Czech advertising agency Kaspen with a large German international agency Jung von Matt. Keywords Culture of the organization, organization, nation culture, structure, strategy.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfiremní kulturacs_CZ
dc.subjectorganizační kulturacs_CZ
dc.subjectkultura organizacecs_CZ
dc.subjectfungování organizacecs_CZ
dc.subjectnárodní kulturacs_CZ
dc.subjectcorporate cultureen_US
dc.subjectorganizational cultureen_US
dc.subjectfunctioning of the organizationen_US
dc.subjectnational cultureen_US
dc.titleVliv kultury organizace na fungování organizacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-20
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107455
dc.title.translatedThe influence of culture of the organization on theen_US
dc.contributor.refereeGruber, Jan
dc.identifier.aleph001485148
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá souvislostmi mezi podobou kultury organizace a fungováním organizace. Vymezeny jsou základní pohledy na kulturu organizace, její složky a členění dle různých typologií. Samostatné kapitoly jsou věnovány vztahu kultury organizace, strategie a struktury organizace a pohledu na kulturu organizace v kontextu národní kultury. Podrobnější pohled je věnován vztahu národní kultury Čechů a Němců, jejich specifikům, společným rysům a historickým kontextům jejich původu. Další část práce tvoří výzkumné šetření zabývající se okolnostmi a důsledky propojení původní malé české reklamní agentury Kaspen s velkou německou mezinárodní agenturou Jung von Matt. Klíčová slova Kultura organizace, organizace, národní kultura, struktura, strategie.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the relationship between the form of the organizational culture and functioning of the organization. There are defined the basic views of the organizational culture, its components and classification according to different typologies. Particular chapters are devoted to the relationship of organizational culture, strategy and structure of the organization and perception of the organizational culture in context of the national culture. The relationship between the national culture of Czechs and Germans is explored in greater detail. There are discussed the specifics, common features of the two national cultures and historical contexts of their origin. The concluding part of the thesis is focused on the investigation of the circumstances and consequences of consolidation of a small original Czech advertising agency Kaspen with a large German international agency Jung von Matt. Keywords Culture of the organization, organization, nation culture, structure, strategy.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990014851480106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV