Innovation in small and medium enterprises
Inovace v malém a středním podnikání
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45566Identifikátory
SIS: 110623
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hausenblas, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
MSP, inovace, podnikání, malé a střední podnikáníKlíčová slova (anglicky)
SME, innovation, entrepreneurship, small and medium enterpriseTato práce poskytuje vhled do faktorů ovlivňujících inovační aktivitu malých a středních podniků (MSP) v České republice. Její klíčovou součástí je analýza provedeného dotazníkového šetření mezi více než tisícem českých MSP. Pomocí modelu inovací jsou identifikovány hlavní faktory, které je ovlivňují. Vlastní výzkum a vývoj je vyhodnocen jako hlavní zdroj inovací. Mezi další důležité faktory ovlivňující inovace patří investice do technologií, zlepšování kvality produktů a služeb nebo přítomnost na zahraničních trzích. Bariéry inovacím a negativní vnější vlivy, tak jak je vnímají firmy, nepředstavují dle závěrů modelu skutečné překážky inovačním aktivitám. Klíčová slova: MSP, inovace, podnikání, malé a střední podnikání E-mail autora: marek.ehrenberger@gmail.com E-mail konzultanta: strielkowski@fsv.cuni.cz
This thesis provides insight into factors that influence the innovation activity of small and medium enterprises (SMEs) in the Czech Republic. Its key part analyzes a survey conducted among over eleven hundred Czech SMEs. A model of determinants of innovations is constructed and estimated. Own R&D is identified as a key driver of innovations for the firms. Other important factors include investment into technology, improvement of quality of a product or service or presence on foreign markets. Barriers to innovations and external factors with negative impact as perceived by the firms do not prove to constitute a real inhibitor of innovative activities. Keywords: SME, innovation, entrepreneurship, small and medium enterprise Author's e-mail: marek.ehrenberger@gmail.com Supervisor's e-mail: strielkowski@fsv.cuni.cz