Show simple item record

Rozvíjení komunikační kompetence pomocí online diskusních úkolů: počítačem zprostředkovaná komunikace a dovednost psaní
dc.contributor.advisorPíšová, Michaela
dc.creatorTůma, František
dc.date.accessioned2020-11-26T18:29:10Z
dc.date.available2020-11-26T18:29:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45514
dc.description.abstractThis dissertation deals with the developing and development of EFL learners' communicative competence in writing in a blended learning course. The dissertation addresses issues related to the conceptualization of developing communicative competence and measuring learners' progress as well as using ICT in foreign language teaching. The underlying research question was whether learners' communicative competence changed after using a series of online discussion tasks, and if so, in what manner. The empirical research was conducted as a case study in which 18 learners in an EFL course at the CEFR A2 level participated in three discussion tasks conducted online, using asynchronous discussion forum. The discussions were built on social constructivist learning theories. Methods of data collection and analysis included pre- and post-tests, learner corpus compiled from the texts written by the students in two online discussions and its analysis, and a questionnaire survey. The results showed that learners' overall level of communicative competence in writing improved. Specifically, the syntactic complexity of learners' language produced at the beginning and at the end of the course increased and learners' perceived fluency in writing improved. These findings support the claim that learners' active participation in...en_US
dc.description.abstractPředkládaná disertační práce se zabývá rozvíjením a rozvojem komunikační kompetence v oblasti psaní v blended learning kurzu u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Práce se zaměřuje na konceptualizaci procesů rozvíjení komunikační kompetence u studentů v tericárním vzdělávání a na měření výsledků těchto procesů, dále také na používání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve výuce cizích jazyků. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence u studentů změnila po použití sady online diskusních úkolů, a pokud ano, jakým způsobem. Jako vhodný výzkumný design byla zvolena případová studie, ve které 18 studentů v kurzu angličtiny jako cizího jazyka na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech diskusních úkolech provedených online za použití asynchronního diskusního fóra. Projektování diskusí vycházelo ze sociálně-konstruktivistických teorií učení. Metody sběru a analýzy dat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus založený na textech napsaných studenty ve dvou online diskusích a analýzu tohoto korpusu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že se u studentů celková úroveň komunikační kompetence v oblasti psaní zlepšila. Konkrétně při porovnání textů psaných studenty na začátku a na konci semestru došlo ke zvýšení syntaktické složitosti a dále došlo ke zlepšení vnímané...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.subjectblended learningen_US
dc.subjectsocial constructivist learning theoriesen_US
dc.subjectsyntactic complexityen_US
dc.subjectaccuracyen_US
dc.subjectfluencyen_US
dc.subjectlearner corpusen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectkomunikační kompetencecs_CZ
dc.subjectblended learningcs_CZ
dc.subjectsociálně-konstruktivistické teorie učenícs_CZ
dc.subjectsyntaktická složitostcs_CZ
dc.subjectpřesnostcs_CZ
dc.subjectplynulostcs_CZ
dc.subjectžákovský korpuscs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.titleDeveloping communicative competence through online discussion tasks: computer mediated communication and the skill of writingen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-25
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId103560
dc.title.translatedRozvíjení komunikační kompetence pomocí online diskusních úkolů: počítačem zprostředkovaná komunikace a dovednost psanícs_CZ
dc.contributor.refereeBetáková, Lucie
dc.contributor.refereeDontcheva Navratilova, Olga
dc.identifier.aleph001498315
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná disertační práce se zabývá rozvíjením a rozvojem komunikační kompetence v oblasti psaní v blended learning kurzu u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Práce se zaměřuje na konceptualizaci procesů rozvíjení komunikační kompetence u studentů v tericárním vzdělávání a na měření výsledků těchto procesů, dále také na používání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve výuce cizích jazyků. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence u studentů změnila po použití sady online diskusních úkolů, a pokud ano, jakým způsobem. Jako vhodný výzkumný design byla zvolena případová studie, ve které 18 studentů v kurzu angličtiny jako cizího jazyka na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech diskusních úkolech provedených online za použití asynchronního diskusního fóra. Projektování diskusí vycházelo ze sociálně-konstruktivistických teorií učení. Metody sběru a analýzy dat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus založený na textech napsaných studenty ve dvou online diskusích a analýzu tohoto korpusu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že se u studentů celková úroveň komunikační kompetence v oblasti psaní zlepšila. Konkrétně při porovnání textů psaných studenty na začátku a na konci semestru došlo ke zvýšení syntaktické složitosti a dále došlo ke zlepšení vnímané...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation deals with the developing and development of EFL learners' communicative competence in writing in a blended learning course. The dissertation addresses issues related to the conceptualization of developing communicative competence and measuring learners' progress as well as using ICT in foreign language teaching. The underlying research question was whether learners' communicative competence changed after using a series of online discussion tasks, and if so, in what manner. The empirical research was conducted as a case study in which 18 learners in an EFL course at the CEFR A2 level participated in three discussion tasks conducted online, using asynchronous discussion forum. The discussions were built on social constructivist learning theories. Methods of data collection and analysis included pre- and post-tests, learner corpus compiled from the texts written by the students in two online discussions and its analysis, and a questionnaire survey. The results showed that learners' overall level of communicative competence in writing improved. Specifically, the syntactic complexity of learners' language produced at the beginning and at the end of the course increased and learners' perceived fluency in writing improved. These findings support the claim that learners' active participation in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV