Zobrazit minimální záznam

Analysis of socially responsible corporate behavior
dc.contributor.advisorHlaváček, Jiří
dc.creatorMuzikářová, Ivana
dc.date.accessioned2017-05-07T17:41:20Z
dc.date.available2017-05-07T17:41:20Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45480
dc.description.abstractNásledující bakalářská práce analyzuje takové chování firem, které jde nad rámec je- jich ekonomického poslání a právních povinností. V první řadě je zkoumána ekonomická racionalita konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR). Praktická část této práce analyzuje společensky odpovědné chování v České republice. Předmětem zkoumání je především souvislost oboru činnosti a typu vlastnictví českých firem s mírou jejich angažovanosti ve společensky odpovědných aktivitách. Potvrzuje se hypotéza, že nejvíce aktivní jsou zahraniční firmy z odvětví s nízkými mezními náklady a homogenním produktem. Dále je rozebírána struktura nákladů na firemní filantropii a jejich vývoj v čase, především v souvislosti s nedávnou ekonomickou krizí. Na základě dat českých společností je učiněno překvapivé pozorování, že náklady na filantropii nevykazují výraznou závislost na momentálním zisku firmy. Poslední dvě části práce jsou věnovány teoretickému modelu interakce mezi firmou a jejími zájmovými skupinami (stakeholdery). Pomocí nástrojů teorie her je dokázáno, že ani v nekonečně opakované hře mezi firmou a stakeholdery nemusí dojít k celospolečensky optimálnímu výsledku. Existence explicitně vyjádřených...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis analyzes corporate behavior that goes beyond the firm's economic duties and legal obligations. First of all, it studies the economic rationality of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). The empirical part of this work analyzes soci- ally responsible behavior in the Czech Republic. Its main focus is the relationship between the firm's level of CSR engagement, the type of ownership and the kind of industry it operates in. It turns out that foreign companies with low marginal costs and a homoge- neous product are among the most active ones. Furthermore, the nature and the time trend of CSR expenses are examined, especially in relation to the recent economic crisis. A surprising conclusion is made that the level of expenditures on corporate philanthropy are not significantly influenced by firms' current profits. The last two parts are dedicated to a theoretical model of interaction between the firm and its stakeholders. Using the tools of game theory it is proven that even the infinitely repeated game usually yields a socially suboptimal result. However, the existence of official codes of conduct among firms can have a genuinely positive effect on the level of business ethics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectspolečenská odpovědnost firemcs_CZ
dc.subjectpodnikatelská etikacs_CZ
dc.subjectteorie zájmových skupincs_CZ
dc.subjectCSRcs_CZ
dc.subjectetický kodexcs_CZ
dc.subjectcorporate social responsibilityen_US
dc.subjectbusiness ethicsen_US
dc.subjectstakeholder theoryen_US
dc.subjectCSRen_US
dc.subjectcode of conducten_US
dc.titleAnalýza chování společensky odpovědných firemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-19
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId91467
dc.title.translatedAnalysis of socially responsible corporate behavioren_US
dc.contributor.refereeHollmannová, Monika
dc.identifier.aleph001480221
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNásledující bakalářská práce analyzuje takové chování firem, které jde nad rámec je- jich ekonomického poslání a právních povinností. V první řadě je zkoumána ekonomická racionalita konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR). Praktická část této práce analyzuje společensky odpovědné chování v České republice. Předmětem zkoumání je především souvislost oboru činnosti a typu vlastnictví českých firem s mírou jejich angažovanosti ve společensky odpovědných aktivitách. Potvrzuje se hypotéza, že nejvíce aktivní jsou zahraniční firmy z odvětví s nízkými mezními náklady a homogenním produktem. Dále je rozebírána struktura nákladů na firemní filantropii a jejich vývoj v čase, především v souvislosti s nedávnou ekonomickou krizí. Na základě dat českých společností je učiněno překvapivé pozorování, že náklady na filantropii nevykazují výraznou závislost na momentálním zisku firmy. Poslední dvě části práce jsou věnovány teoretickému modelu interakce mezi firmou a jejími zájmovými skupinami (stakeholdery). Pomocí nástrojů teorie her je dokázáno, že ani v nekonečně opakované hře mezi firmou a stakeholdery nemusí dojít k celospolečensky optimálnímu výsledku. Existence explicitně vyjádřených...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis analyzes corporate behavior that goes beyond the firm's economic duties and legal obligations. First of all, it studies the economic rationality of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). The empirical part of this work analyzes soci- ally responsible behavior in the Czech Republic. Its main focus is the relationship between the firm's level of CSR engagement, the type of ownership and the kind of industry it operates in. It turns out that foreign companies with low marginal costs and a homoge- neous product are among the most active ones. Furthermore, the nature and the time trend of CSR expenses are examined, especially in relation to the recent economic crisis. A surprising conclusion is made that the level of expenditures on corporate philanthropy are not significantly influenced by firms' current profits. The last two parts are dedicated to a theoretical model of interaction between the firm and its stakeholders. Using the tools of game theory it is proven that even the infinitely repeated game usually yields a socially suboptimal result. However, the existence of official codes of conduct among firms can have a genuinely positive effect on the level of business ethics.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014802210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV