Show simple item record

Impacts of a scrappage program: The case of the Czech Republic
dc.contributor.advisorDózsa, Martin
dc.creatorKorba, Pavel
dc.date.accessioned2017-05-07T17:39:15Z
dc.date.available2017-05-07T17:39:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45471
dc.description.abstractTato práce analyzuje dopady šrotovacích programů na výrobce osobních automo- bilů v České republice. Program šrotovného byl zaveden ve třinácti státech Evropské unie jako možné řešení propadu poptávky po nových osobních automobilech v le- tech 2008 a 2009 v důsledku ekonomické krize. Šrotovné nebylo v České republice zavedeno, i když byl schválen zákon, který to umožňuje. První kapitola obecně před- stavuje program šrotovného, zvažuje jeho výhody a nevýhody a spojuje ho s automo- bilovým trhem v České republice. Dále studuje pozici českých výrobců na domácím i evropském trhu. Druhá kapitola se věnuje šrotovacím programům v jednotlivých státech EU, kdy na základě statistik získaných od automobilových výrobců analy- zujeme změny jejich dodávek zákazníkům v jednotlivých státech. Ve třetí kapitole jsme ekonometrickou analýzou určili hlavní determinanty poptávky po nových osob- ních automobilech v České republice a porovnali je s výsledky dalších studií. Na jejich základě určujeme očekávanou změnu poptávky po nových osobních automobi- lech v důsledku zavedení šrotovného v České republice a její dopady na jednotlivé výrobce. V závěru jsou shrnuty výsledky.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis we are analyzing impacts of scrapping programs on production of per- sonal cars in the Czech Republic. The scrappage scheme was introduced in thirteen states of the European Union as a possible solution to decline of demand for new per- sonal cars in 2008 and 2009 as a consequence of economic crisis. The scrappage scheme has not been introduced in the Czech Republic, even though the law permitting this scheme has been passed. The first chapter introduces a scrapping scheme in gene- ral, compares advantages and disadvantages and connects a scrapping scheme with the automotive industry of the Czech Republic. Furthermore, the position of Czech producers on domestic and European market is studied in this chapter. The second chapter concerns scrapping schemes in particular states of the European Union. We analyze the change of deliveries of producers to customers in particular states using data provided by these producers. In the third chapter an econometric analysis is used to identify main determinants of the demand for new personal cars and these determinants are compared with results from previous studies. The expected change of demand for new personal cars as a consequence of scrapping scheme is based on these determinants estimated and the impacts of this expected change on...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectšrotovnécs_CZ
dc.subjectobnova vozového parkucs_CZ
dc.subjectprodej automobilůcs_CZ
dc.subjectprodukce automobilůcs_CZ
dc.subjectdeterminanty poptávky po nových automobilechcs_CZ
dc.subjectscrappage programen_US
dc.subjectcar fleet renewalen_US
dc.subjectsales of vehiclesen_US
dc.subjectproduction of vehiclesen_US
dc.subjectdeterminants of the demand for new vehiclesen_US
dc.titleDopady šrotovného v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId105635
dc.title.translatedImpacts of a scrappage program: The case of the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHrušová, Ivona
dc.identifier.aleph001479783
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce analyzuje dopady šrotovacích programů na výrobce osobních automo- bilů v České republice. Program šrotovného byl zaveden ve třinácti státech Evropské unie jako možné řešení propadu poptávky po nových osobních automobilech v le- tech 2008 a 2009 v důsledku ekonomické krize. Šrotovné nebylo v České republice zavedeno, i když byl schválen zákon, který to umožňuje. První kapitola obecně před- stavuje program šrotovného, zvažuje jeho výhody a nevýhody a spojuje ho s automo- bilovým trhem v České republice. Dále studuje pozici českých výrobců na domácím i evropském trhu. Druhá kapitola se věnuje šrotovacím programům v jednotlivých státech EU, kdy na základě statistik získaných od automobilových výrobců analy- zujeme změny jejich dodávek zákazníkům v jednotlivých státech. Ve třetí kapitole jsme ekonometrickou analýzou určili hlavní determinanty poptávky po nových osob- ních automobilech v České republice a porovnali je s výsledky dalších studií. Na jejich základě určujeme očekávanou změnu poptávky po nových osobních automobi- lech v důsledku zavedení šrotovného v České republice a její dopady na jednotlivé výrobce. V závěru jsou shrnuty výsledky.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis we are analyzing impacts of scrapping programs on production of per- sonal cars in the Czech Republic. The scrappage scheme was introduced in thirteen states of the European Union as a possible solution to decline of demand for new per- sonal cars in 2008 and 2009 as a consequence of economic crisis. The scrappage scheme has not been introduced in the Czech Republic, even though the law permitting this scheme has been passed. The first chapter introduces a scrapping scheme in gene- ral, compares advantages and disadvantages and connects a scrapping scheme with the automotive industry of the Czech Republic. Furthermore, the position of Czech producers on domestic and European market is studied in this chapter. The second chapter concerns scrapping schemes in particular states of the European Union. We analyze the change of deliveries of producers to customers in particular states using data provided by these producers. In the third chapter an econometric analysis is used to identify main determinants of the demand for new personal cars and these determinants are compared with results from previous studies. The expected change of demand for new personal cars as a consequence of scrapping scheme is based on these determinants estimated and the impacts of this expected change on...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV