dc.contributor.advisor | Stöcklová, Anna | |
dc.creator | Seyčková, Nina | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T19:59:54Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T19:59:54Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45376 | |
dc.description.abstract | Tato práce, propojuje praktický projekt revitalizace Muzea Frani Šrámka v Sobotce s dostupnou teorií. Popsány jsou tři teoretické oblasti - muzeum, vzdělávání a nová média. Historicky jsou muzea demokratickými vzdělávacími institucemi. V současné době, muzea využívají zejména principů neformálního vzdělávání, které přináší větší diverzitu v přístupu k učení. Nová média jsou vhodným prostředkem k obohacení a realizaci neformálního vzdělání v muzeu. Muzea využívají nová média v různých formách. Tato práce se zaměřuje na dva způsoby využití nových médií - technologický a obsahový, který vychází z jejich charakteristiky. Centrálním argumentem práce je, že při přípravě expozic je podstatná celková koncepce a přístup - novomediální výstavu netvoří fakt, že součástí expozice je moderní technologie. Přínosem práce je popsání paralely mezi vlastnostmi nových médií a fungováním moderního muzea, aplikace teorie v praktickém projektu a analýza tvorby novomediálního muzea, což je v kontextu České Republiky zatím ojedinělé. Klíčová slova: nová media; muzeum; interaktivita; neformální vzdělávání; Web. 2.0 | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work connects a practical project, revitalization of Frani Sramka Museum in Sobotka, with available theory. Addressed are three theoretical areas - museum, education and new media. Historically, museums are democratic educational institutions. Currently, museums use mainly principles of non-formal education that displays higher diversity in learning approaches. New media are appropriate means of enrichment and practical application of non-formal education in museums. Museums use new media in diverse ways. This work addresses two uses of new media - technological and conceptual, which stems from the characteristics of new media. The argument of this work is that conceptual new-media approach should be the focus when preparing an exhibition - new-media exhibit is not created purely by incorporation of modern technology. The contribution of this work is a description of a parallel between new media characteristics and functioning of the museum, connection of theory to a practical project and analysis of new-media museum creation , which is up to now unusual in the Czech Republic. Key words: new media; museum; interactivity; non-formal education; Web 2.0 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | new media | en_US |
dc.subject | museum | en_US |
dc.subject | interactivity | en_US |
dc.subject | non-formal education | en_US |
dc.subject | Web 2.0 | en_US |
dc.subject | nová media | cs_CZ |
dc.subject | muzeum | cs_CZ |
dc.subject | interaktivita | cs_CZ |
dc.subject | neformální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Web. 2.0 | cs_CZ |
dc.title | Využití nových médií v muzeologii | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-06 | |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 94917 | |
dc.title.translated | Use of new media in museology | en_US |
dc.contributor.referee | Šlerka, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001472059 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce, propojuje praktický projekt revitalizace Muzea Frani Šrámka v Sobotce s dostupnou teorií. Popsány jsou tři teoretické oblasti - muzeum, vzdělávání a nová média. Historicky jsou muzea demokratickými vzdělávacími institucemi. V současné době, muzea využívají zejména principů neformálního vzdělávání, které přináší větší diverzitu v přístupu k učení. Nová média jsou vhodným prostředkem k obohacení a realizaci neformálního vzdělání v muzeu. Muzea využívají nová média v různých formách. Tato práce se zaměřuje na dva způsoby využití nových médií - technologický a obsahový, který vychází z jejich charakteristiky. Centrálním argumentem práce je, že při přípravě expozic je podstatná celková koncepce a přístup - novomediální výstavu netvoří fakt, že součástí expozice je moderní technologie. Přínosem práce je popsání paralely mezi vlastnostmi nových médií a fungováním moderního muzea, aplikace teorie v praktickém projektu a analýza tvorby novomediálního muzea, což je v kontextu České Republiky zatím ojedinělé. Klíčová slova: nová media; muzeum; interaktivita; neformální vzdělávání; Web. 2.0 | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work connects a practical project, revitalization of Frani Sramka Museum in Sobotka, with available theory. Addressed are three theoretical areas - museum, education and new media. Historically, museums are democratic educational institutions. Currently, museums use mainly principles of non-formal education that displays higher diversity in learning approaches. New media are appropriate means of enrichment and practical application of non-formal education in museums. Museums use new media in diverse ways. This work addresses two uses of new media - technological and conceptual, which stems from the characteristics of new media. The argument of this work is that conceptual new-media approach should be the focus when preparing an exhibition - new-media exhibit is not created purely by incorporation of modern technology. The contribution of this work is a description of a parallel between new media characteristics and functioning of the museum, connection of theory to a practical project and analysis of new-media museum creation , which is up to now unusual in the Czech Republic. Key words: new media; museum; interactivity; non-formal education; Web 2.0 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Kottová, Karina | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990014720590106986 | |