Show simple item record

Use of new media in museology
dc.contributor.advisorStöcklová, Anna
dc.creatorSeyčková, Nina
dc.date.accessioned2021-03-25T19:59:54Z
dc.date.available2021-03-25T19:59:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45376
dc.description.abstractTato práce, propojuje praktický projekt revitalizace Muzea Frani Šrámka v Sobotce s dostupnou teorií. Popsány jsou tři teoretické oblasti - muzeum, vzdělávání a nová média. Historicky jsou muzea demokratickými vzdělávacími institucemi. V současné době, muzea využívají zejména principů neformálního vzdělávání, které přináší větší diverzitu v přístupu k učení. Nová média jsou vhodným prostředkem k obohacení a realizaci neformálního vzdělání v muzeu. Muzea využívají nová média v různých formách. Tato práce se zaměřuje na dva způsoby využití nových médií - technologický a obsahový, který vychází z jejich charakteristiky. Centrálním argumentem práce je, že při přípravě expozic je podstatná celková koncepce a přístup - novomediální výstavu netvoří fakt, že součástí expozice je moderní technologie. Přínosem práce je popsání paralely mezi vlastnostmi nových médií a fungováním moderního muzea, aplikace teorie v praktickém projektu a analýza tvorby novomediálního muzea, což je v kontextu České Republiky zatím ojedinělé. Klíčová slova: nová media; muzeum; interaktivita; neformální vzdělávání; Web. 2.0cs_CZ
dc.description.abstractThis work connects a practical project, revitalization of Frani Sramka Museum in Sobotka, with available theory. Addressed are three theoretical areas - museum, education and new media. Historically, museums are democratic educational institutions. Currently, museums use mainly principles of non-formal education that displays higher diversity in learning approaches. New media are appropriate means of enrichment and practical application of non-formal education in museums. Museums use new media in diverse ways. This work addresses two uses of new media - technological and conceptual, which stems from the characteristics of new media. The argument of this work is that conceptual new-media approach should be the focus when preparing an exhibition - new-media exhibit is not created purely by incorporation of modern technology. The contribution of this work is a description of a parallel between new media characteristics and functioning of the museum, connection of theory to a practical project and analysis of new-media museum creation , which is up to now unusual in the Czech Republic. Key words: new media; museum; interactivity; non-formal education; Web 2.0en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectmuseumen_US
dc.subjectinteractivityen_US
dc.subjectnon-formal educationen_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectnová mediacs_CZ
dc.subjectmuzeumcs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjectneformální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectWeb. 2.0cs_CZ
dc.titleVyužití nových médií v muzeologiics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-06
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId94917
dc.title.translatedUse of new media in museologyen_US
dc.contributor.refereeŠlerka, Josef
dc.identifier.aleph001472059
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce, propojuje praktický projekt revitalizace Muzea Frani Šrámka v Sobotce s dostupnou teorií. Popsány jsou tři teoretické oblasti - muzeum, vzdělávání a nová média. Historicky jsou muzea demokratickými vzdělávacími institucemi. V současné době, muzea využívají zejména principů neformálního vzdělávání, které přináší větší diverzitu v přístupu k učení. Nová média jsou vhodným prostředkem k obohacení a realizaci neformálního vzdělání v muzeu. Muzea využívají nová média v různých formách. Tato práce se zaměřuje na dva způsoby využití nových médií - technologický a obsahový, který vychází z jejich charakteristiky. Centrálním argumentem práce je, že při přípravě expozic je podstatná celková koncepce a přístup - novomediální výstavu netvoří fakt, že součástí expozice je moderní technologie. Přínosem práce je popsání paralely mezi vlastnostmi nových médií a fungováním moderního muzea, aplikace teorie v praktickém projektu a analýza tvorby novomediálního muzea, což je v kontextu České Republiky zatím ojedinělé. Klíčová slova: nová media; muzeum; interaktivita; neformální vzdělávání; Web. 2.0cs_CZ
uk.abstract.enThis work connects a practical project, revitalization of Frani Sramka Museum in Sobotka, with available theory. Addressed are three theoretical areas - museum, education and new media. Historically, museums are democratic educational institutions. Currently, museums use mainly principles of non-formal education that displays higher diversity in learning approaches. New media are appropriate means of enrichment and practical application of non-formal education in museums. Museums use new media in diverse ways. This work addresses two uses of new media - technological and conceptual, which stems from the characteristics of new media. The argument of this work is that conceptual new-media approach should be the focus when preparing an exhibition - new-media exhibit is not created purely by incorporation of modern technology. The contribution of this work is a description of a parallel between new media characteristics and functioning of the museum, connection of theory to a practical project and analysis of new-media museum creation , which is up to now unusual in the Czech Republic. Key words: new media; museum; interactivity; non-formal education; Web 2.0en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantKottová, Karina
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014720590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV