Show simple item record

Conflict of two roles. The issue of a dual role - parent as a teacher
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorMejstříková, Kamila
dc.date.accessioned2017-05-07T17:13:00Z
dc.date.available2017-05-07T17:13:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45362
dc.description.abstractNÁZEV: Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel. ABSTRAKT Tématem práce je problematika dvou rolí - role učitele a role rodiče. Cílem práce je zmapování hlavních klíčových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodič-učitel. Empirická část práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodiče, respektive učitelé zažívají v domácím i školním prostředí na základě faktu, že jejich dítě nebo děti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi učitele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením těchto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Součástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod učitelské profese a zároveň výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role učitele a role rodiče. Předložená práce je sepsána na základě kvalitativního přístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovorů. Analyzovány jsou výpovědi čtyř žen a čtyř mužů, učitelek a učitelů gymnázia v severočeském městě, kteří mají zkušenost s tím, že během jejich působení na této škole zde studovali i jejich děti. KLÍČOVÁ SLOVA: učitelské povolání, rodina, role otce, role matky, konflikt rolí, pedagogický sborcs_CZ
dc.description.abstractTITLE: A conflict of two roles. The issue of a dual role - parent as a teacher. RESUMÉ The topic of this thesis is the issue of two roles - a role of a teacher and a parent. The goal of the thesis is to research the main key features arising from the issue of the conflict of dual role of a parent and a teacher at the same time. The empirical part of the thesis tries to outline problems which the parents, or let me say, teachers experience in the home and school environment based on the fact that their child or children attend the same school where they themselves work as teachers. Furthermore, the thesis deals with their experience regarding the representation of these two roles in relation to their own family. The data analysis also tries to point out the advantages and disadvantages of the teacher job and also the advantages and disadvantages of the intermingled role of a teacher and a parent. The thesis presented here is written on the basis of the qualitative method of data obtaining and processing. The method of interview analysis is used as well. Statements of four women and four men, woman teachers and man teachers in the secondary school whose children also attended this particular school have been analyzed. KEYWORDS: teacher occupation, family, role of a father, role of a mother, conflict of roles,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitelské povolánícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectrole otcecs_CZ
dc.subjectrole matkycs_CZ
dc.subjectkonflikt rolícs_CZ
dc.subjectpedagogický sborcs_CZ
dc.subjectteacher occupationen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectrole of a fatheren_US
dc.subjectrole of a motheren_US
dc.subjectconflict of rolesen_US
dc.subjectteaching staffen_US
dc.titleKonflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitelcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109967
dc.title.translatedConflict of two roles. The issue of a dual role - parent as a teacheren_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
dc.identifier.aleph001504942
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel. ABSTRAKT Tématem práce je problematika dvou rolí - role učitele a role rodiče. Cílem práce je zmapování hlavních klíčových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodič-učitel. Empirická část práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodiče, respektive učitelé zažívají v domácím i školním prostředí na základě faktu, že jejich dítě nebo děti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi učitele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením těchto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Součástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod učitelské profese a zároveň výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role učitele a role rodiče. Předložená práce je sepsána na základě kvalitativního přístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovorů. Analyzovány jsou výpovědi čtyř žen a čtyř mužů, učitelek a učitelů gymnázia v severočeském městě, kteří mají zkušenost s tím, že během jejich působení na této škole zde studovali i jejich děti. KLÍČOVÁ SLOVA: učitelské povolání, rodina, role otce, role matky, konflikt rolí, pedagogický sborcs_CZ
uk.abstract.enTITLE: A conflict of two roles. The issue of a dual role - parent as a teacher. RESUMÉ The topic of this thesis is the issue of two roles - a role of a teacher and a parent. The goal of the thesis is to research the main key features arising from the issue of the conflict of dual role of a parent and a teacher at the same time. The empirical part of the thesis tries to outline problems which the parents, or let me say, teachers experience in the home and school environment based on the fact that their child or children attend the same school where they themselves work as teachers. Furthermore, the thesis deals with their experience regarding the representation of these two roles in relation to their own family. The data analysis also tries to point out the advantages and disadvantages of the teacher job and also the advantages and disadvantages of the intermingled role of a teacher and a parent. The thesis presented here is written on the basis of the qualitative method of data obtaining and processing. The method of interview analysis is used as well. Statements of four women and four men, woman teachers and man teachers in the secondary school whose children also attended this particular school have been analyzed. KEYWORDS: teacher occupation, family, role of a father, role of a mother, conflict of roles,...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV