Zobrazit minimální záznam

Diagnostics and eligibility of students upon entry to primary school
dc.creatorPalanská, Jana
dc.date.accessioned2020-11-26T19:58:03Z
dc.date.available2020-11-26T19:58:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45355
dc.description.abstractThis thesis deals with diagnostics of school maturity. It inquires to what extent the screening test of school maturity is able to predict the future school success of a child. Furthermore, it describes the problems of influence of gender, age, city and countryside environment, parents' education and completeness of a child's family on their success at school. The thesis consists of two parts. The first part defines the main characteristics of preschool age, deals with problems of school maturity, its diagnostics, it indicates possible impacts on school maturity. Finally, it describes school immaturity and school attendance postponement. The research part focuses on children's results from the screening test of school maturity and compares them with their marks in the first grade of primary school and indicates the predictive validity of the screening test using statistical methods. Moreover, it statistically evaluates the influence of the chosen factors on school maturity.en_US
dc.description.abstractRigorózní práce se věnuje diagnostice školní zralosti. Zjišťuje, do jaké míry je Screeningová zkouška školní zralosti schopna předpovídat úspěšnost dítěte v prvním ročníku základní školy. Dále přibližuje i problematiku vlivu pohlaví, věku, městského a venkovského prostředí, vzdělání rodičů a úplnosti či neúplnosti rodiny na úspěšnost dítěte ve škole. Práce se skládá ze dvou částí. První část vymezuje charakteristické rysy předškolního a mladšího školního věku, řeší problematiku školní zralosti a školní připravenosti, jejich diagnostiku, poukazuje na možné vlivy působící na školní zralost a připravenost dítěte. V neposlední řadě se zabývá školní nezralostí a odkladem školní docházky. Výzkumná část rozebírá výsledky dětí ve Screeningové zkoušce školní zralosti a porovnává je s klasifikací v prvním ročníku základní školy a pomocí statistických metod zjišťuje predikční validitu testu. Rovněž statisticky hodnotí vliv vybraných činitelů působících na školní zralost.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectdiagnostics of school maturityen_US
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectškolní připravenostcs_CZ
dc.subjectdiagnostika školní zralostics_CZ
dc.titleDiagnostika a způsobilost žáků pro vstup do základní školycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId124301
dc.title.translatedDiagnostics and eligibility of students upon entry to primary schoolen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001507868
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se věnuje diagnostice školní zralosti. Zjišťuje, do jaké míry je Screeningová zkouška školní zralosti schopna předpovídat úspěšnost dítěte v prvním ročníku základní školy. Dále přibližuje i problematiku vlivu pohlaví, věku, městského a venkovského prostředí, vzdělání rodičů a úplnosti či neúplnosti rodiny na úspěšnost dítěte ve škole. Práce se skládá ze dvou částí. První část vymezuje charakteristické rysy předškolního a mladšího školního věku, řeší problematiku školní zralosti a školní připravenosti, jejich diagnostiku, poukazuje na možné vlivy působící na školní zralost a připravenost dítěte. V neposlední řadě se zabývá školní nezralostí a odkladem školní docházky. Výzkumná část rozebírá výsledky dětí ve Screeningové zkoušce školní zralosti a porovnává je s klasifikací v prvním ročníku základní školy a pomocí statistických metod zjišťuje predikční validitu testu. Rovněž statisticky hodnotí vliv vybraných činitelů působících na školní zralost.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with diagnostics of school maturity. It inquires to what extent the screening test of school maturity is able to predict the future school success of a child. Furthermore, it describes the problems of influence of gender, age, city and countryside environment, parents' education and completeness of a child's family on their success at school. The thesis consists of two parts. The first part defines the main characteristics of preschool age, deals with problems of school maturity, its diagnostics, it indicates possible impacts on school maturity. Finally, it describes school immaturity and school attendance postponement. The research part focuses on children's results from the screening test of school maturity and compares them with their marks in the first grade of primary school and indicates the predictive validity of the screening test using statistical methods. Moreover, it statistically evaluates the influence of the chosen factors on school maturity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015078680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV