Zobrazit minimální záznam

Drama Education at Primary Schools in the context of the Curricular reform
dc.creatorJohnová, Jana
dc.date.accessioned2021-05-19T14:16:40Z
dc.date.available2021-05-19T14:16:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45343
dc.description.abstractDRAMA EDUCATION AT PRIMARY SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE CURRICULAR REFORM Abstract This disertation thesis aims at creating theoretical resources for the development of the drama eduacation in the area of Liberec region. Its main research aim is to state the real current status of the drama education as a school subject itself as well as its usage as a methodical intsrument for teaching other subjects at primary schools in the Liberec region. Whatmore it should offer an outline about drama contribution and its perception from the point of view of primary school headmasters in the Liberec region, school teachers as well as the students of this subjects at pedagogical faculty of the Technical University in Liberec. The main resource for this thesis is the Czech educational system that has gone through several changes since 1989. The most important one is the curricular reform. The main aim of the Frame education program for the primary education (FEP PE) is to create and develop the pupils' key competences on the basis of the activity learning / teaching. Beside the key competences and the expected outcomes of the FEP PE the cross-curricular themes are important and new formative components, that extend the pupils' knowledge and they enrich their personalities and relationships with other people. They...en_US
dc.description.abstractDRAMATICKÁ VÝCHOVA NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTU KURIKULÁRNÍ REFORMY Abstrakt Disertační práce směřuje k vytvoření teoretických východisek pro rozvoj dramatické výchovy v Libereckém kraji. Jejím hlavním výzkumným cílem je zjistit reálný aktuální stav dramatické výchovy jako školního předmětu i jejího vyu ívání jako metodického prostředku k výuce jiných vzdělávacích obsahů na 1. stupni základních škol v Libereckém kraji, a poskytnout tak přehled o vnímání přínosu tohoto oboru v rámci primárního vzdělávání z pohledu ředitelů ZŠ v Libereckém kraji, učitelů 1. stupně i studentů učitelství 1. stupně na FP TUL. Východiskem práce se stal český vzdělávací systém, který prošel od roku 1989 četnými změnami. Za nejvýznamnější z nich lze pova ovat kurikulární reformu. Hlavním cílem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je u áků na základě činnostního učení utvářet a rozvíjet klíčové kompetence. Vedle klíčových kompetencí a očekávaných výstupů jsou v RVP ZV novinkou a důle itým formativním prvkem průřezová témata, která rozšiřují poznání áků, ale také obohacují jejich osobnost a vztahy s jinými lidmi. Podporují utváření vhodných postojů a mají vliv na celkovou atmosféru školy. Disertační práce se věnuje dramatické výchově jako jedné z mo ných cest, je se významně podílí na osobnostně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDramatická výchova na 1. stupni základní školy v kontextu kurikulární reformycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId123669
dc.title.translatedDrama Education at Primary Schools in the context of the Curricular reformen_US
dc.identifier.aleph001507867
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDRAMATICKÁ VÝCHOVA NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTU KURIKULÁRNÍ REFORMY Abstrakt Disertační práce směřuje k vytvoření teoretických východisek pro rozvoj dramatické výchovy v Libereckém kraji. Jejím hlavním výzkumným cílem je zjistit reálný aktuální stav dramatické výchovy jako školního předmětu i jejího vyu ívání jako metodického prostředku k výuce jiných vzdělávacích obsahů na 1. stupni základních škol v Libereckém kraji, a poskytnout tak přehled o vnímání přínosu tohoto oboru v rámci primárního vzdělávání z pohledu ředitelů ZŠ v Libereckém kraji, učitelů 1. stupně i studentů učitelství 1. stupně na FP TUL. Východiskem práce se stal český vzdělávací systém, který prošel od roku 1989 četnými změnami. Za nejvýznamnější z nich lze pova ovat kurikulární reformu. Hlavním cílem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je u áků na základě činnostního učení utvářet a rozvíjet klíčové kompetence. Vedle klíčových kompetencí a očekávaných výstupů jsou v RVP ZV novinkou a důle itým formativním prvkem průřezová témata, která rozšiřují poznání áků, ale také obohacují jejich osobnost a vztahy s jinými lidmi. Podporují utváření vhodných postojů a mají vliv na celkovou atmosféru školy. Disertační práce se věnuje dramatické výchově jako jedné z mo ných cest, je se významně podílí na osobnostně...cs_CZ
uk.abstract.enDRAMA EDUCATION AT PRIMARY SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE CURRICULAR REFORM Abstract This disertation thesis aims at creating theoretical resources for the development of the drama eduacation in the area of Liberec region. Its main research aim is to state the real current status of the drama education as a school subject itself as well as its usage as a methodical intsrument for teaching other subjects at primary schools in the Liberec region. Whatmore it should offer an outline about drama contribution and its perception from the point of view of primary school headmasters in the Liberec region, school teachers as well as the students of this subjects at pedagogical faculty of the Technical University in Liberec. The main resource for this thesis is the Czech educational system that has gone through several changes since 1989. The most important one is the curricular reform. The main aim of the Frame education program for the primary education (FEP PE) is to create and develop the pupils' key competences on the basis of the activity learning / teaching. Beside the key competences and the expected outcomes of the FEP PE the cross-curricular themes are important and new formative components, that extend the pupils' knowledge and they enrich their personalities and relationships with other people. They...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990015078670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV