Show simple item record

Multicultural aspects at teachers work
dc.contributor.advisorTvrzová, Ivana
dc.creatorSedláčková, Magdaléna
dc.date.accessioned2017-05-07T16:45:48Z
dc.date.available2017-05-07T16:45:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45259
dc.description.abstracta klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.cs_CZ
dc.description.abstractand key words Annotation in Czech This thesis deals with multicultural aspects in teachers' work. In addition, the survey provides a certain historical context related to the education of minorities in the Czech Republic before 1989, and describes the current situation in the area of multicultural education in our country. It examines how teachers should be equipped to deal with situations linked to multicultural education and what teaching methods teachers use to motivate pupils. In the practical part, it shows examples of several lessons in which teachers work with broad topics of multicultural education. It also contains an overview of several case studies based on experience. The work should contribute to a greater discussion of the subject. Key words in Czech Multicultural education, multiculturalism, nation, ethnicity, racism, assimilation, minorities, race, xenophobia, culture, globalization, segregation, personality, personality of teacher, competence, intercultural competence, diversity, trans-cultural approach, cultural-standard approach, identity, intercultural psychology, intercultural sensitivity, integration, activating methods in teaching, learning.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectmultikulturalizmuscs_CZ
dc.subjectetnicitacs_CZ
dc.subjectrasismuscs_CZ
dc.subjectasimilacecs_CZ
dc.subjectmenšinycs_CZ
dc.subjectrasycs_CZ
dc.subjectxenofobiecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectsegregacecs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectosobnost učitelecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectinterkulturní kompetencecs_CZ
dc.subjectdiverzitacs_CZ
dc.subjecttranskuluturní přístupcs_CZ
dc.subjectkulturně - standardní přístupcs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectinterkulturní psychologiecs_CZ
dc.subjectinterkulturní senzitivitacs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectaktivizující metody ve vyučovánícs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectMulticultural educationen_US
dc.subjectmulticulturalismen_US
dc.subjectnationen_US
dc.subjectethnicityen_US
dc.subjectracismen_US
dc.subjectassimilationen_US
dc.subjectminoritiesen_US
dc.subjectraceen_US
dc.subjectxenophobiaen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectsegregationen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectpersonality of teacheren_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectintercultural competenceen_US
dc.subjectdiversityen_US
dc.subjecttrans-cultural approachen_US
dc.subjectcultural-standard approachen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectintercultural psychologyen_US
dc.subjectintercultural sensitivityen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectactivating methods in teachingen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.titleMultikulturní aspekty v práci učitelecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-04
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95522
dc.title.translatedMulticultural aspects at teachers worken_US
dc.contributor.refereeBurešová, Karolína
dc.identifier.aleph001499377
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csa klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.cs_CZ
uk.abstract.enand key words Annotation in Czech This thesis deals with multicultural aspects in teachers' work. In addition, the survey provides a certain historical context related to the education of minorities in the Czech Republic before 1989, and describes the current situation in the area of multicultural education in our country. It examines how teachers should be equipped to deal with situations linked to multicultural education and what teaching methods teachers use to motivate pupils. In the practical part, it shows examples of several lessons in which teachers work with broad topics of multicultural education. It also contains an overview of several case studies based on experience. The work should contribute to a greater discussion of the subject. Key words in Czech Multicultural education, multiculturalism, nation, ethnicity, racism, assimilation, minorities, race, xenophobia, culture, globalization, segregation, personality, personality of teacher, competence, intercultural competence, diversity, trans-cultural approach, cultural-standard approach, identity, intercultural psychology, intercultural sensitivity, integration, activating methods in teaching, learning.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV