dc.contributor.advisor | Váňová, Miroslava | |
dc.creator | Pávková, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T08:20:44Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T08:20:44Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45207 | |
dc.description.abstract | Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theme of this dissertation thesis is the relation of bilingual education and educational projects aimed at European issues. The research part was conducted at bilingual upper secondary schools in the Czech Republic, Germany and Great Britain (Wales). In the thesis the themes such as European politics, intercultural dialogue, international peace, human rights, humanitarian aid and language education are primarily included into European issues. The empirical research was deliberately realized at bilingual schools, where the instruction is delivered throught the medium of two languages. With regard to this fact a frequent participation at educational projects with European focus (European projects) was anticipated at these schools. European projects are often interconnected with the laguage studies. In recent years education projects have been an important part of the curriculum in Czech, German and British environment and they play a vital role in education context. The projects enrich the bilingual instruction from both methodical and content perspective and enable launching cooperation between schools and other partner institutions. Bilingual education has lately been supported by international educational strategies aimed at cultural biodiversity and multilingualism. In European Union The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Key words European dimension of education | en_US |
dc.subject | Europeization | en_US |
dc.subject | European issues | en_US |
dc.subject | educational projects | en_US |
dc.subject | European projects | en_US |
dc.subject | educational programme | en_US |
dc.subject | European educational programmes | en_US |
dc.subject | European education policy | en_US |
dc.subject | language education | en_US |
dc.subject | bilingual education | en_US |
dc.subject | bilingual schools | en_US |
dc.subject | The Method of Content and Language Integrated Learning (CLIL) | en_US |
dc.subject | intercultural competences | en_US |
dc.subject | cooperation with a local region | en_US |
dc.subject | further teacher education | en_US |
dc.subject | Klíčová slova Evropská dimenze vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | europeizace | cs_CZ |
dc.subject | evropská problematika | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací projekty | cs_CZ |
dc.subject | evropské projekty | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | evropské vzdělávací programy | cs_CZ |
dc.subject | evropská vzdělávací politika | cs_CZ |
dc.subject | | cs_CZ |
dc.subject | jazykové vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | bilingvní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | bilingvní školy | cs_CZ |
dc.subject | Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL) | cs_CZ |
dc.subject | interkulturní dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce s místním regionem | cs_CZ |
dc.subject | další vzdělávání učitelů | cs_CZ |
dc.title | Bilingvní školy a evropské projekty | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-07 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 105297 | |
dc.title.translated | Bilingual schools and European projects | en_US |
dc.contributor.referee | Walterová, Eliška | |
dc.contributor.referee | Rýdl K., | |
dc.identifier.aleph | 001530901 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theme of this dissertation thesis is the relation of bilingual education and educational projects aimed at European issues. The research part was conducted at bilingual upper secondary schools in the Czech Republic, Germany and Great Britain (Wales). In the thesis the themes such as European politics, intercultural dialogue, international peace, human rights, humanitarian aid and language education are primarily included into European issues. The empirical research was deliberately realized at bilingual schools, where the instruction is delivered throught the medium of two languages. With regard to this fact a frequent participation at educational projects with European focus (European projects) was anticipated at these schools. European projects are often interconnected with the laguage studies. In recent years education projects have been an important part of the curriculum in Czech, German and British environment and they play a vital role in education context. The projects enrich the bilingual instruction from both methodical and content perspective and enable launching cooperation between schools and other partner institutions. Bilingual education has lately been supported by international educational strategies aimed at cultural biodiversity and multilingualism. In European Union The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Vališová, Alena | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990015309010106986 | |