Show simple item record

Drugs from different sides of view (School project)
dc.contributor.advisorŠulcová, Renata
dc.creatorMalechová, Marie
dc.date.accessioned2017-05-07T16:12:00Z
dc.date.available2017-05-07T16:12:00Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45120
dc.description.abstract4 ABSTRAKT Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Drogy z různých úhlů pohledu Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com Ve své rigorózní práci jsem zpracovala návrh projektu na téma "Drogy z různých úhlů pohledu". Projekt je určen pro žáky středních škol a obsahuje několik teoretických úkolů, ve kterých žáci získávají vědomosti týkající se legálních i nelegálních návykových látek. Získané poznatky žáci předají svým spolužákům při multimediální prezentaci ve skupinách. Projekt byl v roce 2009 realizován v pátém ročníku šestiletého gymnázia na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze 1. Při realizaci se potvrdilo, že projektová výuka je vhodnou formou pro probírání okruhů učiva úzce propojených s běžným životem, kterým neprospívají klasické vyučovací metody. Projekt se rovněž ukázal být vhodným formátem pro integraci přírodovědných předmětů. Jako vhodná se ukázala být i práce ve skupinách (kooperativní vyučování).cs_CZ
dc.description.abstract5 ABSTRACT Charles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Drugs from different points of view Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com In my thesis I made a suggestion of the educational project of the subject "Drugs from different points of view". The project is made for students in secondary schools and contains several theoretical tasks in which students get knowledge about legal and illegal drugs. Students work in groups and then present their project and information to their classmates in a multimedia presentation. This project was launched in the fifth class at Jan Neruda Grammar School in Prague (the six-grade-school) in 2009. During implementation there was confirmed that education based on project learning is an appropriate form especially for topics having close connection with our everyday life problems, where the traditional teaching methods are not acceptable. The project also proved to be a suitable format for science subjects connection and integration. Working in groups - cooperative education - has been proved suitable too.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleDrogy z různých úhlů pohledu (Školní projekt)cs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-16
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122048
dc.title.translatedDrugs from different sides of view (School project)en_US
dc.contributor.refereeSoučková, Danuše
dc.identifier.aleph001465815
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs4 ABSTRAKT Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Drogy z různých úhlů pohledu Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com Ve své rigorózní práci jsem zpracovala návrh projektu na téma "Drogy z různých úhlů pohledu". Projekt je určen pro žáky středních škol a obsahuje několik teoretických úkolů, ve kterých žáci získávají vědomosti týkající se legálních i nelegálních návykových látek. Získané poznatky žáci předají svým spolužákům při multimediální prezentaci ve skupinách. Projekt byl v roce 2009 realizován v pátém ročníku šestiletého gymnázia na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze 1. Při realizaci se potvrdilo, že projektová výuka je vhodnou formou pro probírání okruhů učiva úzce propojených s běžným životem, kterým neprospívají klasické vyučovací metody. Projekt se rovněž ukázal být vhodným formátem pro integraci přírodovědných předmětů. Jako vhodná se ukázala být i práce ve skupinách (kooperativní vyučování).cs_CZ
uk.abstract.en5 ABSTRACT Charles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Drugs from different points of view Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com In my thesis I made a suggestion of the educational project of the subject "Drugs from different points of view". The project is made for students in secondary schools and contains several theoretical tasks in which students get knowledge about legal and illegal drugs. Students work in groups and then present their project and information to their classmates in a multimedia presentation. This project was launched in the fifth class at Jan Neruda Grammar School in Prague (the six-grade-school) in 2009. During implementation there was confirmed that education based on project learning is an appropriate form especially for topics having close connection with our everyday life problems, where the traditional teaching methods are not acceptable. The project also proved to be a suitable format for science subjects connection and integration. Working in groups - cooperative education - has been proved suitable too.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014658150106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV