dc.contributor.advisor | Pálka, Peter | |
dc.creator | Mašát, Petr | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T09:05:27Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T09:05:27Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4510 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje verbální části mezilidské komunikace. Rozebírá zejména fázi naslouchání, snaží se tento proces zdůraznit, vyzdvihnout jeho důležitost pro efektivní komunikaci, zdůraznit úskalí a složitosti tohoto procesu, zejména pak ve vztahu k odborným poznatkům Proces naslouchání je zde představen jako jeden z procesů vnímání. Předchází mu proces slyšení, což je příjem podnětů na smyslové rovině. Nasloucháním se oproti tomu rozumí dekódování zvukových signálů, kdy posluchač nachází význam a smysl slov. Po procesu naslouchání může dojít k porozumění promluvě. Naslouchání je v práci představeno jako složitý proces, jenž může ovlivnit efektivnost komunikace. Specifickou roli při tom hraje přirozený jazyk. Ten je sám o sobě vynikajícím popisným prostředkem, při vnímání/naslouchání však může způsobovat jisté "nepřesnosti". Znalost těchto "nedostatků jazyka" může vést k větší efektivnosti v příjmu/vnímání informací, může zlepšit naslouchám a porozumění. V odborné komunikaci je naslouchání podstatné zejména při vědeckých konferencích, diskusích, seminářích, referátech nebo posterových vystoupeních. V těchto formách komunikace (zejména veřejných) jsou mluvčími často využívány techniky z rétoriky. V práci jsou zmíněny také, seznámení se s těmito technikami může vést k lepší anticipaci mluveného projevu,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Role nasloucháni v komunikaci odborných poznatků verbálními kanály | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-26 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 26708 | |
dc.title.translated | Role of listening in scientific communication through verbal channels | en_US |
dc.contributor.referee | Sluková, Petra Zia | |
dc.identifier.aleph | 000447195 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information and Library Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information and Library Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje verbální části mezilidské komunikace. Rozebírá zejména fázi naslouchání, snaží se tento proces zdůraznit, vyzdvihnout jeho důležitost pro efektivní komunikaci, zdůraznit úskalí a složitosti tohoto procesu, zejména pak ve vztahu k odborným poznatkům Proces naslouchání je zde představen jako jeden z procesů vnímání. Předchází mu proces slyšení, což je příjem podnětů na smyslové rovině. Nasloucháním se oproti tomu rozumí dekódování zvukových signálů, kdy posluchač nachází význam a smysl slov. Po procesu naslouchání může dojít k porozumění promluvě. Naslouchání je v práci představeno jako složitý proces, jenž může ovlivnit efektivnost komunikace. Specifickou roli při tom hraje přirozený jazyk. Ten je sám o sobě vynikajícím popisným prostředkem, při vnímání/naslouchání však může způsobovat jisté "nepřesnosti". Znalost těchto "nedostatků jazyka" může vést k větší efektivnosti v příjmu/vnímání informací, může zlepšit naslouchám a porozumění. V odborné komunikaci je naslouchání podstatné zejména při vědeckých konferencích, diskusích, seminářích, referátech nebo posterových vystoupeních. V těchto formách komunikace (zejména veřejných) jsou mluvčími často využívány techniky z rétoriky. V práci jsou zmíněny také, seznámení se s těmito technikami může vést k lepší anticipaci mluveného projevu,... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004471950106986 | |