Show simple item record

Role of listening in scientific communication through verbal channels
dc.contributor.advisorPálka, Peter
dc.creatorMašát, Petr
dc.date.accessioned2020-08-19T09:05:27Z
dc.date.available2020-08-19T09:05:27Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4510
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje verbální části mezilidské komunikace. Rozebírá zejména fázi naslouchání, snaží se tento proces zdůraznit, vyzdvihnout jeho důležitost pro efektivní komunikaci, zdůraznit úskalí a složitosti tohoto procesu, zejména pak ve vztahu k odborným poznatkům Proces naslouchání je zde představen jako jeden z procesů vnímání. Předchází mu proces slyšení, což je příjem podnětů na smyslové rovině. Nasloucháním se oproti tomu rozumí dekódování zvukových signálů, kdy posluchač nachází význam a smysl slov. Po procesu naslouchání může dojít k porozumění promluvě. Naslouchání je v práci představeno jako složitý proces, jenž může ovlivnit efektivnost komunikace. Specifickou roli při tom hraje přirozený jazyk. Ten je sám o sobě vynikajícím popisným prostředkem, při vnímání/naslouchání však může způsobovat jisté "nepřesnosti". Znalost těchto "nedostatků jazyka" může vést k větší efektivnosti v příjmu/vnímání informací, může zlepšit naslouchám a porozumění. V odborné komunikaci je naslouchání podstatné zejména při vědeckých konferencích, diskusích, seminářích, referátech nebo posterových vystoupeních. V těchto formách komunikace (zejména veřejných) jsou mluvčími často využívány techniky z rétoriky. V práci jsou zmíněny také, seznámení se s těmito technikami může vést k lepší anticipaci mluveného projevu,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRole nasloucháni v komunikaci odborných poznatků verbálními kanálycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-26
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId26708
dc.title.translatedRole of listening in scientific communication through verbal channelsen_US
dc.contributor.refereeSluková, Petra Zia
dc.identifier.aleph000447195
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje verbální části mezilidské komunikace. Rozebírá zejména fázi naslouchání, snaží se tento proces zdůraznit, vyzdvihnout jeho důležitost pro efektivní komunikaci, zdůraznit úskalí a složitosti tohoto procesu, zejména pak ve vztahu k odborným poznatkům Proces naslouchání je zde představen jako jeden z procesů vnímání. Předchází mu proces slyšení, což je příjem podnětů na smyslové rovině. Nasloucháním se oproti tomu rozumí dekódování zvukových signálů, kdy posluchač nachází význam a smysl slov. Po procesu naslouchání může dojít k porozumění promluvě. Naslouchání je v práci představeno jako složitý proces, jenž může ovlivnit efektivnost komunikace. Specifickou roli při tom hraje přirozený jazyk. Ten je sám o sobě vynikajícím popisným prostředkem, při vnímání/naslouchání však může způsobovat jisté "nepřesnosti". Znalost těchto "nedostatků jazyka" může vést k větší efektivnosti v příjmu/vnímání informací, může zlepšit naslouchám a porozumění. V odborné komunikaci je naslouchání podstatné zejména při vědeckých konferencích, diskusích, seminářích, referátech nebo posterových vystoupeních. V těchto formách komunikace (zejména veřejných) jsou mluvčími často využívány techniky z rétoriky. V práci jsou zmíněny také, seznámení se s těmito technikami může vést k lepší anticipaci mluveného projevu,...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990004471950106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV