Show simple item record

Aspects of deviated communication disorders
dc.creatorTomická, Václava
dc.date.accessioned2021-05-19T13:43:53Z
dc.date.available2021-05-19T13:43:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45106
dc.description.abstractThesis is aimed at children; within 5.5 to 6.5 years of age; with disturbed communication ability. The method of critical analysis of scientific sources was used to explain current trends of speech therapy and special education diagnostics and also to explain current possibilities and risks while educating students with disturbed communication ability. Simultaneously, the analysis of the diagnostic process in the advisory service was done. The research was done within a six-year term and included 848 respondents. The results showed that a high amount of students are entering first grade of primary school with disturbed communication ability. An analysis of disturbed communication ability and an analysis of progressive speech therapy diagnostics to map language levels was done. Standardised diagnostic tools including mathematical and statistical methods were used to evaluate the results. The results of this research mapped the communication ability of respondents (age 5,5-6,5 years) and showed the need for improvements in the diagnostic process. The diagnostic process was extended with the addition of speech therapy diagnoses which can uncover deficiencies in language levels were implemented; especially with respondents with health and/or social disadvantage. Results from extended diagnostics are...en_US
dc.description.abstractDisertační práce je zaměřena na narušenou komunikační schopnost u dětí v období školní zralosti. Cílem disertační práce bylo analyzovat narušenou komunikační schopnost v procesu školní zralosti. K dosažení cíle bylo použito metody kritické analýzy odborných pramenů pro vysvětlení současných trendů logopedické a speciálně pedagogické diagnostiky a pro pochopení současných možností a rizik ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Dále byla provedena analýza diagnostického procesu v poradenské praxi. Vlastní výzkum byl realizován v šestiletém období a zahrnoval 848 respondentů. Předvýzkum poukázal ve svých výsledcích na stále vysoký počet žáků s narušenou komunikačních schopností nastupujících do 1. tříd základních škol. Ve výzkumu byla provedena analýza narušené komunikační schopnosti a dále analýza zpřesňující logopedické diagnostiky mapující jazykové roviny. Pro hodnocení výstupů byly použity i standardizované diagnostické nástroje. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny pomocí matematických a statistických metod. Výsledky výzkumu mapují narušenou komunikační schopnost klientů (věk 5,5-6,5 roku) poradenského pracoviště a poukazují na potřebu zkvalitnění diagnostického procesu rozšířeného o logopedickou diagnostiku. Tato diagnostika odhaluje oslabení v jazykových rovinách zejména u klientů...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAspects of deviated communication abilityen_US
dc.subjectdiagnostic processen_US
dc.subjectspecial-education diagnosticsen_US
dc.subjectphysically handicapped personen_US
dc.subjecthealth-disadvanted personen_US
dc.subjectsocially-disadvanteged personen_US
dc.subjectlanguage levelsen_US
dc.subjectcommunication competencyen_US
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectdiagnostický procescs_CZ
dc.subjectspeciálně pedagogická diagnostikacs_CZ
dc.subjectjedinec se zdravotním postiženímcs_CZ
dc.subjectzdravotním znevýhodněním a sociálním znevýhodněnímcs_CZ
dc.subjectjazykové rovinycs_CZ
dc.subjectkomunikační kompetencecs_CZ
dc.titleAspekty narušené komunikační schopnostics_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-02-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113576
dc.title.translatedAspects of deviated communication disordersen_US
dc.identifier.aleph001495506
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDisertační práce je zaměřena na narušenou komunikační schopnost u dětí v období školní zralosti. Cílem disertační práce bylo analyzovat narušenou komunikační schopnost v procesu školní zralosti. K dosažení cíle bylo použito metody kritické analýzy odborných pramenů pro vysvětlení současných trendů logopedické a speciálně pedagogické diagnostiky a pro pochopení současných možností a rizik ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Dále byla provedena analýza diagnostického procesu v poradenské praxi. Vlastní výzkum byl realizován v šestiletém období a zahrnoval 848 respondentů. Předvýzkum poukázal ve svých výsledcích na stále vysoký počet žáků s narušenou komunikačních schopností nastupujících do 1. tříd základních škol. Ve výzkumu byla provedena analýza narušené komunikační schopnosti a dále analýza zpřesňující logopedické diagnostiky mapující jazykové roviny. Pro hodnocení výstupů byly použity i standardizované diagnostické nástroje. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny pomocí matematických a statistických metod. Výsledky výzkumu mapují narušenou komunikační schopnost klientů (věk 5,5-6,5 roku) poradenského pracoviště a poukazují na potřebu zkvalitnění diagnostického procesu rozšířeného o logopedickou diagnostiku. Tato diagnostika odhaluje oslabení v jazykových rovinách zejména u klientů...cs_CZ
uk.abstract.enThesis is aimed at children; within 5.5 to 6.5 years of age; with disturbed communication ability. The method of critical analysis of scientific sources was used to explain current trends of speech therapy and special education diagnostics and also to explain current possibilities and risks while educating students with disturbed communication ability. Simultaneously, the analysis of the diagnostic process in the advisory service was done. The research was done within a six-year term and included 848 respondents. The results showed that a high amount of students are entering first grade of primary school with disturbed communication ability. An analysis of disturbed communication ability and an analysis of progressive speech therapy diagnostics to map language levels was done. Standardised diagnostic tools including mathematical and statistical methods were used to evaluate the results. The results of this research mapped the communication ability of respondents (age 5,5-6,5 years) and showed the need for improvements in the diagnostic process. The diagnostic process was extended with the addition of speech therapy diagnoses which can uncover deficiencies in language levels were implemented; especially with respondents with health and/or social disadvantage. Results from extended diagnostics are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV