Show simple item record

The Aetheticisation of Czech Political Communication after 1993
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorHájek, Roman
dc.date.accessioned2017-05-07T15:56:04Z
dc.date.available2017-05-07T15:56:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45053
dc.description.abstractEstetizace patří do řady vzájemně provázaných konceptů, jež se snaží pojmenovat a vysvětlit současnou proměnu politické komunikace. Tato práce ve své teoretické části zasazuje pojem estetizace do kontextu úvah o politické komunikaci a následně - na základě analýzy jeho konceptualizací v estetické teorii, kritické sociální teorii a politické filozofii - nabízí jeho vymezení pro oblast mediálních studií. Empirická část práce se zabývá prověřením hypotézy o estetizaci politické komunikace na příkladu mediálních obsahů. Vycházíme přitom z distinkce hloubkové a povrchové estetizace rozpracované Wolfgangem Welschem. S využitím kvantitativní obsahové analýzy jsme zkoumali změny mediálního pokrytí pěti voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky (mezi lety 1996-2010) v českých denících Právo a Mladá fronta Dnes. Zatímco povrchovou estetizaci se nám prokázat nepodařilo, v případě hloubkové estetizace jsme určitou tendenci zaznamenali. Výsledky v nás ovšem vyvolávají pochybnost, zda je obsahová analýza vhodným metodologickým nástrojem zkoumání tohoto jevu. Na závěr proto navrhujeme cesty, jimiž by se výzkum mohl dále ubírat.cs_CZ
dc.description.abstractAestheticization belongs to a group of interrelated concepts which try to describe and explain current changes in political communication. The theoretical part of this thesis incorporates the notion of "aestheticization" into the context of considerations of political communication, and then - based on an analysis of its conceptualizations in aesthetic theories, critical social theories and political philosophy - it proposes its determination useful for media studies. The aim of the empirical part of this thesis is to examine the hypothesis about aesthetization of political communication in case of media content. We base this on Wolfgang Welsch's distinction between surface and deep-structure aestheticization. Using quantitative content analysis we examine changes in media coverage of five Czech general elections (i. e. the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic between 1996 and 2010) in two Czech dailies Právo and Mladá fronta Dnes. While we have not proved the surface aestheticization, some inclinations towards deep-structure aestheticization have been noticed. Nevertheless, these results raise doubts about appropriateness of the content analysis as a methodological tool for researching aestheticization. As an outcome of this discussion we make some...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitikacs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjecttřetí věk politické komunikacecs_CZ
dc.subjectestetizacecs_CZ
dc.subjectimagecs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectpoliticsen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectthird age of political communicationen_US
dc.subjectaestheticizationen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectgeneral electionen_US
dc.titleEstetizace české politické komunikace po roce 1993cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId97537
dc.title.translatedThe Aetheticisation of Czech Political Communication after 1993en_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
dc.identifier.aleph001482053
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csEstetizace patří do řady vzájemně provázaných konceptů, jež se snaží pojmenovat a vysvětlit současnou proměnu politické komunikace. Tato práce ve své teoretické části zasazuje pojem estetizace do kontextu úvah o politické komunikaci a následně - na základě analýzy jeho konceptualizací v estetické teorii, kritické sociální teorii a politické filozofii - nabízí jeho vymezení pro oblast mediálních studií. Empirická část práce se zabývá prověřením hypotézy o estetizaci politické komunikace na příkladu mediálních obsahů. Vycházíme přitom z distinkce hloubkové a povrchové estetizace rozpracované Wolfgangem Welschem. S využitím kvantitativní obsahové analýzy jsme zkoumali změny mediálního pokrytí pěti voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky (mezi lety 1996-2010) v českých denících Právo a Mladá fronta Dnes. Zatímco povrchovou estetizaci se nám prokázat nepodařilo, v případě hloubkové estetizace jsme určitou tendenci zaznamenali. Výsledky v nás ovšem vyvolávají pochybnost, zda je obsahová analýza vhodným metodologickým nástrojem zkoumání tohoto jevu. Na závěr proto navrhujeme cesty, jimiž by se výzkum mohl dále ubírat.cs_CZ
uk.abstract.enAestheticization belongs to a group of interrelated concepts which try to describe and explain current changes in political communication. The theoretical part of this thesis incorporates the notion of "aestheticization" into the context of considerations of political communication, and then - based on an analysis of its conceptualizations in aesthetic theories, critical social theories and political philosophy - it proposes its determination useful for media studies. The aim of the empirical part of this thesis is to examine the hypothesis about aesthetization of political communication in case of media content. We base this on Wolfgang Welsch's distinction between surface and deep-structure aestheticization. Using quantitative content analysis we examine changes in media coverage of five Czech general elections (i. e. the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic between 1996 and 2010) in two Czech dailies Právo and Mladá fronta Dnes. While we have not proved the surface aestheticization, some inclinations towards deep-structure aestheticization have been noticed. Nevertheless, these results raise doubts about appropriateness of the content analysis as a methodological tool for researching aestheticization. As an outcome of this discussion we make some...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014820530106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV