Show simple item record

Musical Field as a Sociological Problem: A Contribution to the Sociology of Music.
dc.contributor.advisorŠubrt, Jiří
dc.creatorŠochman, Martin
dc.date.accessioned2017-05-07T15:53:21Z
dc.date.available2017-05-07T15:53:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45047
dc.description.abstractNásledující teoreticky orientovaná diplomová práce z hudebně-sociologické oblasti - jež obsahuje, jak je představeno v kapitole Hudebně-sociologická zkoumání, tradičně přinejmenším dvě rozdílné discipliny: hudební sociologii na jedné straně a sociologii hudby na straně druhé -, vycházejíc z koncepcí dnes již klasických autorů, si klade za cíl představit pojem hudební pole jakožto produktivní koncept umožňující netradiční - sociologicky založenou - analýzu hudebního díla, stejně jako hudebního života (institucí, atd.) Nejprve je představeno pojetí hudební sociologie (Musiksoziologie) německého myslitele Theodora Wiesengrunda Adorna, jež se - bazírujíc na "hudebně imanentní analýze" - snaží odhalit "to společenské" (das Gesellschaftliche) v hudbě. Další část práce je věnována jinému německému sociologovi - Norbertu Eliasovi -, s cílem představit jeho mozartovskou studii vysvětlujíc ji v kontextu civilizační teorie. Jádro práce tvoří kapitola Hudební pole, jež navazuje na úvahy francouzského sociologa Pierra Bourdieu: Vyšedši z jeho pojmu sociální pole (champ social), přináší samotnou koncepci hudebního pole, stejně jako se snaží kriticky propojit zdánlivě různé přístupy představené v kapitolách předcházejících a poukázat na jejich přednosti a slabiny. Klíčová slova Hudební sociologie, sociologie...cs_CZ
dc.description.abstractThe following theoretically oriented thesis from the music-sociological field - which traditionally includes at least two different disciplines: music sociology on the one hand and sociology of music on the other hand, as it is presented in the chapter Music-sociologically investigation [Hudebně-sociologická zkoumání] -, based on conceptions of classical social thinkers, aims to present the notion of the musical field as being a fertile concept which enables an unconventional - sociologically based - analysis of both musical work and musical life (considering musical institutions, etc.). Firstly, Adorno's conception of music sociology (Musiksoziologie) - based on the "musical immanent analysis" - is presented as it strives to uncover the social aspect (das Gesellschaftliche) of music. The succeeding part of the thesis is engaged with another German sociologist - Norbert Elias - aiming to present his Mozart essay by interpreting it in the context of the civilisation theory. The core of the thesis lies in the chapter named Musical field [Hudební pole] which follows the considerations of the French sociologist Pierre Bourdieu: With its roots in the notion of the social field (champ social), this chapter presents the concept of the musical field itself as well as it aims to interconnect the seemingly...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleHudební pole jako sociologický problém: Příspěvek k hudební sociologii.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-05
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109422
dc.title.translatedMusical Field as a Sociological Problem: A Contribution to the Sociology of Music.en_US
dc.contributor.refereeDuffková, Jana
dc.identifier.aleph001471365
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNásledující teoreticky orientovaná diplomová práce z hudebně-sociologické oblasti - jež obsahuje, jak je představeno v kapitole Hudebně-sociologická zkoumání, tradičně přinejmenším dvě rozdílné discipliny: hudební sociologii na jedné straně a sociologii hudby na straně druhé -, vycházejíc z koncepcí dnes již klasických autorů, si klade za cíl představit pojem hudební pole jakožto produktivní koncept umožňující netradiční - sociologicky založenou - analýzu hudebního díla, stejně jako hudebního života (institucí, atd.) Nejprve je představeno pojetí hudební sociologie (Musiksoziologie) německého myslitele Theodora Wiesengrunda Adorna, jež se - bazírujíc na "hudebně imanentní analýze" - snaží odhalit "to společenské" (das Gesellschaftliche) v hudbě. Další část práce je věnována jinému německému sociologovi - Norbertu Eliasovi -, s cílem představit jeho mozartovskou studii vysvětlujíc ji v kontextu civilizační teorie. Jádro práce tvoří kapitola Hudební pole, jež navazuje na úvahy francouzského sociologa Pierra Bourdieu: Vyšedši z jeho pojmu sociální pole (champ social), přináší samotnou koncepci hudebního pole, stejně jako se snaží kriticky propojit zdánlivě různé přístupy představené v kapitolách předcházejících a poukázat na jejich přednosti a slabiny. Klíčová slova Hudební sociologie, sociologie...cs_CZ
uk.abstract.enThe following theoretically oriented thesis from the music-sociological field - which traditionally includes at least two different disciplines: music sociology on the one hand and sociology of music on the other hand, as it is presented in the chapter Music-sociologically investigation [Hudebně-sociologická zkoumání] -, based on conceptions of classical social thinkers, aims to present the notion of the musical field as being a fertile concept which enables an unconventional - sociologically based - analysis of both musical work and musical life (considering musical institutions, etc.). Firstly, Adorno's conception of music sociology (Musiksoziologie) - based on the "musical immanent analysis" - is presented as it strives to uncover the social aspect (das Gesellschaftliche) of music. The succeeding part of the thesis is engaged with another German sociologist - Norbert Elias - aiming to present his Mozart essay by interpreting it in the context of the civilisation theory. The core of the thesis lies in the chapter named Musical field [Hudební pole] which follows the considerations of the French sociologist Pierre Bourdieu: With its roots in the notion of the social field (champ social), this chapter presents the concept of the musical field itself as well as it aims to interconnect the seemingly...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV