dc.contributor.advisor | Pullmann, Michal | |
dc.creator | Havlík, Adam | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T15:40:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T15:40:45Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/45002 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou západní hudby v normalizačním Československu. Zkoumá jednak cesty, kterými se mohli obyčejní lidé k zahraničním nahrávkám dostat, postavení západní hudby v tehdejší společnosti a způsoby, jakými byl konstruován její obraz, se všemi nejednoznačnostmi a zdánlivými paradoxy, které se v této souvislosti vyskytovaly. Taktéž se dotýká otázky západních vlivů na podobu československé populární hudby, především v prostředí oficiální hudební scény a mapuje činnost institucí, které utvářely její charakter. Práci tak lze chápat jako přípěvek ke kulturním a sociálním dějinám socialistických diktatur. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This paper addresses the peculiar topic of western music in post 1968 Czechoslovakia with emphasis on the official music scene. It shows how western music was actually treated in Czechoslovakian society and how the image of western music was shaped within the public discourse , including many significant ambiguities. It also follows various ways (legal and also illegal) in which ordinary people used to obtain foreign music records in the era of late socialism. An analysis of actual impact of western music on Czechoslovak popular music and the role of institutions within that is also present. This paper could thus be considered as a modest contribution to the social and cultural history of socialist dictatorships. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Populární hudba | cs_CZ |
dc.subject | Západ | cs_CZ |
dc.subject | Ideologie | cs_CZ |
dc.subject | Černý trh | cs_CZ |
dc.subject | Socialistická diktatura | cs_CZ |
dc.subject | Popular music | en_US |
dc.subject | The West | en_US |
dc.subject | Ideology | en_US |
dc.subject | Black market | en_US |
dc.subject | Socialist dicatorship | en_US |
dc.title | Západní hudba v Československu v období normalizace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-04 | |
dc.description.department | Institute of Economic and Social History | en_US |
dc.description.department | Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87323 | |
dc.title.translated | Western Music in the Post-1968 Czechoslovakia | en_US |
dc.contributor.referee | Rákosník, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001472040 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History | en_US |
thesis.degree.discipline | Historie | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Economic and Social History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou západní hudby v normalizačním Československu. Zkoumá jednak cesty, kterými se mohli obyčejní lidé k zahraničním nahrávkám dostat, postavení západní hudby v tehdejší společnosti a způsoby, jakými byl konstruován její obraz, se všemi nejednoznačnostmi a zdánlivými paradoxy, které se v této souvislosti vyskytovaly. Taktéž se dotýká otázky západních vlivů na podobu československé populární hudby, především v prostředí oficiální hudební scény a mapuje činnost institucí, které utvářely její charakter. Práci tak lze chápat jako přípěvek ke kulturním a sociálním dějinám socialistických diktatur. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This paper addresses the peculiar topic of western music in post 1968 Czechoslovakia with emphasis on the official music scene. It shows how western music was actually treated in Czechoslovakian society and how the image of western music was shaped within the public discourse , including many significant ambiguities. It also follows various ways (legal and also illegal) in which ordinary people used to obtain foreign music records in the era of late socialism. An analysis of actual impact of western music on Czechoslovak popular music and the role of institutions within that is also present. This paper could thus be considered as a modest contribution to the social and cultural history of socialist dictatorships. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014720400106986 | |