Show simple item record

Western Music in the Post-1968 Czechoslovakia
dc.contributor.advisorPullmann, Michal
dc.creatorHavlík, Adam
dc.date.accessioned2017-05-07T15:40:45Z
dc.date.available2017-05-07T15:40:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45002
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou západní hudby v normalizačním Československu. Zkoumá jednak cesty, kterými se mohli obyčejní lidé k zahraničním nahrávkám dostat, postavení západní hudby v tehdejší společnosti a způsoby, jakými byl konstruován její obraz, se všemi nejednoznačnostmi a zdánlivými paradoxy, které se v této souvislosti vyskytovaly. Taktéž se dotýká otázky západních vlivů na podobu československé populární hudby, především v prostředí oficiální hudební scény a mapuje činnost institucí, které utvářely její charakter. Práci tak lze chápat jako přípěvek ke kulturním a sociálním dějinám socialistických diktatur.cs_CZ
dc.description.abstractThis paper addresses the peculiar topic of western music in post 1968 Czechoslovakia with emphasis on the official music scene. It shows how western music was actually treated in Czechoslovakian society and how the image of western music was shaped within the public discourse , including many significant ambiguities. It also follows various ways (legal and also illegal) in which ordinary people used to obtain foreign music records in the era of late socialism. An analysis of actual impact of western music on Czechoslovak popular music and the role of institutions within that is also present. This paper could thus be considered as a modest contribution to the social and cultural history of socialist dictatorships.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPopulární hudbacs_CZ
dc.subjectZápadcs_CZ
dc.subjectIdeologiecs_CZ
dc.subjectČerný trhcs_CZ
dc.subjectSocialistická diktaturacs_CZ
dc.subjectPopular musicen_US
dc.subjectThe Westen_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.subjectBlack marketen_US
dc.subjectSocialist dicatorshipen_US
dc.titleZápadní hudba v Československu v období normalizacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-04
dc.description.departmentInstitute of Economic and Social Historyen_US
dc.description.departmentÚstav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87323
dc.title.translatedWestern Music in the Post-1968 Czechoslovakiaen_US
dc.contributor.refereeRákosník, Jakub
dc.identifier.aleph001472040
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou západní hudby v normalizačním Československu. Zkoumá jednak cesty, kterými se mohli obyčejní lidé k zahraničním nahrávkám dostat, postavení západní hudby v tehdejší společnosti a způsoby, jakými byl konstruován její obraz, se všemi nejednoznačnostmi a zdánlivými paradoxy, které se v této souvislosti vyskytovaly. Taktéž se dotýká otázky západních vlivů na podobu československé populární hudby, především v prostředí oficiální hudební scény a mapuje činnost institucí, které utvářely její charakter. Práci tak lze chápat jako přípěvek ke kulturním a sociálním dějinám socialistických diktatur.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper addresses the peculiar topic of western music in post 1968 Czechoslovakia with emphasis on the official music scene. It shows how western music was actually treated in Czechoslovakian society and how the image of western music was shaped within the public discourse , including many significant ambiguities. It also follows various ways (legal and also illegal) in which ordinary people used to obtain foreign music records in the era of late socialism. An analysis of actual impact of western music on Czechoslovak popular music and the role of institutions within that is also present. This paper could thus be considered as a modest contribution to the social and cultural history of socialist dictatorships.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV