Zobrazit minimální záznam

Czech postmodern architecture of banking houses and savings after 1989 until the end of the 20.century
dc.contributor.advisorMacek, Petr
dc.creatorPavlová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-07T15:08:21Z
dc.date.available2017-05-07T15:08:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44868
dc.description.abstractTato práce pojednává o architektuře bankovních domů a spořitelen v 90. letech 20. století na území ČR, jako jistém fenoménu spojeném s kulturně-společenskou změnou a situací v české architektonické scéně po roce 1989. Potřeba nových bankovních domů přinesla do našeho městského a maloměstského prostředí specifické architektonické formy ovlivněné doznívajícím postmodernismem. První část se snaží obecně charakterizovat podobu změny české architektonické scény v devadesátých letech a v rámci ní vymezit tyto dosud stylově neidentifikovatelné, často individuálně výtvarně pojaté stavby bankovních budov. Zároveň zohlední otázku, do jaké míry můžeme mluvit v českém prostředí o postmoderní architektuře a poukáže na etický problém, který se k tomuto architektonickému stylu váže. Druhá část se snaží obecně charakterizovat a typologicky rozlišit architekturu bankovních domů a spořitelen v přiloženém katalogu. Na závěr se práce pokusí vysvětlit, proč je fenomén architektury bankovních domů a spořitelen spojen s etickým problémem poukazující na tyto stavby jako představitele architektonického nevkusu.cs_CZ
dc.description.abstractThis study deals with teh architecture of banks and savings banks in the nineties of the twentieth century in the Czech Republic as a certain phenomenon associated with cultural change and social situation in the Czech architectural scene since 1989. The need for new bank buildings brought into our urban and small-town environment specific architectural forms associated with the influence of lingering postmodernism. The first part attempts to characterize the general change on the Czech architectural scene in the nineties and to elucidate these stylish yet unidentified, often individually artistically conceived structure of bank buildings as a part of it. At the same time take into account the question of to what extent we can speak about postmodern architecture in the Czech culture environment and points out the ethical problem related to this architecture style. The second part tries to characterize the general architecture and typologically distinguish of banks and savings banks in the accompanying catalog. Finally, the work attempts to explain why the phenomenon of architecture of banks and savings is associated with the ethical problem, which reffers to such buildings as the representative of architectural bad taste.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbankovní domycs_CZ
dc.subjectspořitelnycs_CZ
dc.subjectpostmoderní architekturacs_CZ
dc.subject90. léta 20. stoletícs_CZ
dc.subjectbanksen_US
dc.subjectsavings banksen_US
dc.subjectpostmodern architectureen_US
dc.subject90's of the 20th centuryen_US
dc.titleČeská postmoderní architektura bankovních domů a spořitelen po roce 1989 do konce 20. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId112186
dc.title.translatedCzech postmodern architecture of banking houses and savings after 1989 until the end of the 20.centuryen_US
dc.contributor.refereeBiegel, Richard
dc.identifier.aleph001500386
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o architektuře bankovních domů a spořitelen v 90. letech 20. století na území ČR, jako jistém fenoménu spojeném s kulturně-společenskou změnou a situací v české architektonické scéně po roce 1989. Potřeba nových bankovních domů přinesla do našeho městského a maloměstského prostředí specifické architektonické formy ovlivněné doznívajícím postmodernismem. První část se snaží obecně charakterizovat podobu změny české architektonické scény v devadesátých letech a v rámci ní vymezit tyto dosud stylově neidentifikovatelné, často individuálně výtvarně pojaté stavby bankovních budov. Zároveň zohlední otázku, do jaké míry můžeme mluvit v českém prostředí o postmoderní architektuře a poukáže na etický problém, který se k tomuto architektonickému stylu váže. Druhá část se snaží obecně charakterizovat a typologicky rozlišit architekturu bankovních domů a spořitelen v přiloženém katalogu. Na závěr se práce pokusí vysvětlit, proč je fenomén architektury bankovních domů a spořitelen spojen s etickým problémem poukazující na tyto stavby jako představitele architektonického nevkusu.cs_CZ
uk.abstract.enThis study deals with teh architecture of banks and savings banks in the nineties of the twentieth century in the Czech Republic as a certain phenomenon associated with cultural change and social situation in the Czech architectural scene since 1989. The need for new bank buildings brought into our urban and small-town environment specific architectural forms associated with the influence of lingering postmodernism. The first part attempts to characterize the general change on the Czech architectural scene in the nineties and to elucidate these stylish yet unidentified, often individually artistically conceived structure of bank buildings as a part of it. At the same time take into account the question of to what extent we can speak about postmodern architecture in the Czech culture environment and points out the ethical problem related to this architecture style. The second part tries to characterize the general architecture and typologically distinguish of banks and savings banks in the accompanying catalog. Finally, the work attempts to explain why the phenomenon of architecture of banks and savings is associated with the ethical problem, which reffers to such buildings as the representative of architectural bad taste.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990015003860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV