Show simple item record

Children and young people from social excluded localities and their failure in informal education
dc.contributor.advisorJanebová, Eva
dc.creatorPodlogarová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-07T14:27:46Z
dc.date.available2017-05-07T14:27:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44732
dc.description.abstractAutorka se v diplomové práci s názvem Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání se zabývá příčinami selhávání dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit v procesu neformálního vzdělávání. Neformální vzdělávání je v současné době pojímáno jako skupinový, institucionalizovaný, plánovaný proces, který se uskutečňuje mimo či nad rámec formálního vzdělávacího kurikula, tj. ve volném, "nepovinném" či mimoškolním čase. Pro zjištění příčin selhávání dětí a mládeže v procesu neformálního vzdělávání byla zvolena metoda individuálních rozhovorů. Výzkumný vzorek byl tvořen pěti klienty nízkoprahového zařízení společnosti Člověk v tísni v Bílině, kteří selhali či selhávají v procesu neformálního vzdělávání v institucionalizovaných zařízení. V závěru práce se nacházejí doporučení pro práci s tímto segmentem klientů. Klíčová slova: Rom, etnické menšiny, sociální vyloučení, sociálně vyloučené lokality, komunita, neformální vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe author in this thesis titled Children and young people from socially excluded localities and their failure in non-formal education deals with the causes of failure of children and young people from socially excluded localities in the process of informal education. Informal education is now perceived as a group, institutionalized, planned process that takes place outside or out of the formal education curriculum, ie, in free, "optional" or after-school time. To determine the causes of failure of children and youth in the formal education process, the chosen method of individual interviews. The research sample consisted of five clients open club. People in Need in Bilina, who have failed or are failing in the process of informal learning in institutionalized facilities. In conclusion there are recommendations for working with this client segment. Keywords: Rom, ethnic minority, socially excluded, socially excluded localities, community, neformal educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectRomcs_CZ
dc.subjectetnická menšinacs_CZ
dc.subjectsociální vyloučenícs_CZ
dc.subjectneformální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectRomen_US
dc.subjectethnic minorityen_US
dc.subjectsocially excludeden_US
dc.subjectneformal educationen_US
dc.titleDěti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-29
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110039
dc.title.translatedChildren and young people from social excluded localities and their failure in informal educationen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001470242
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutorka se v diplomové práci s názvem Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání se zabývá příčinami selhávání dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit v procesu neformálního vzdělávání. Neformální vzdělávání je v současné době pojímáno jako skupinový, institucionalizovaný, plánovaný proces, který se uskutečňuje mimo či nad rámec formálního vzdělávacího kurikula, tj. ve volném, "nepovinném" či mimoškolním čase. Pro zjištění příčin selhávání dětí a mládeže v procesu neformálního vzdělávání byla zvolena metoda individuálních rozhovorů. Výzkumný vzorek byl tvořen pěti klienty nízkoprahového zařízení společnosti Člověk v tísni v Bílině, kteří selhali či selhávají v procesu neformálního vzdělávání v institucionalizovaných zařízení. V závěru práce se nacházejí doporučení pro práci s tímto segmentem klientů. Klíčová slova: Rom, etnické menšiny, sociální vyloučení, sociálně vyloučené lokality, komunita, neformální vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe author in this thesis titled Children and young people from socially excluded localities and their failure in non-formal education deals with the causes of failure of children and young people from socially excluded localities in the process of informal education. Informal education is now perceived as a group, institutionalized, planned process that takes place outside or out of the formal education curriculum, ie, in free, "optional" or after-school time. To determine the causes of failure of children and youth in the formal education process, the chosen method of individual interviews. The research sample consisted of five clients open club. People in Need in Bilina, who have failed or are failing in the process of informal learning in institutionalized facilities. In conclusion there are recommendations for working with this client segment. Keywords: Rom, ethnic minority, socially excluded, socially excluded localities, community, neformal educationen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV