Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Comparative advertisement - the development of regulation in the Czech legal order
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44724Identifikátory
SIS: 115742
Kolekce
- Kvalifikační práce [12877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Patěk, Daniel
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
21. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
srovnávací reklama, nekalá soutěž, směrnice o klamavé a srovnávací reklaměKlíčová slova (anglicky)
comparative advertising, unfair competition, directive on misleading and comparative advertisingSrovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu Abstrakt Má diplomová práce rozebírá právní úpravu srovnávací reklamy v České republice. Nezabývá se však pouze současně platnou legislativní úpravou, dívá se také na její historický vývoj a na budoucí vyhlídky. Cílem mé diplomové práce je zmapovat vývoj právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu v jednotlivých epochách našich dějin, podat co nejvěrnější obraz přístupu zákonodárců, odborníků a soudců k této problematice a nakonec se pokusit o její zhodnocení. Důraz kladu na současně platnou soukromoprávní úpravu, poněkud stranou ponechám úpravu srovnávací reklamy obsaženou v předpisech veřejného práva, jako je zákon o regulaci reklamy nebo zákon o ochraně spotřebitele a mimoprávní regulaci reklamy. Po úvodu vkládám krátkou kapitolu obsahující pár slov k pojmu srovnávací reklama a o různých přístupech k ní. Poté v následující kapitole chronologicky pojednávám o otázkách právní úpravy v průběhu historie: první část této kapitoly se věnuje období první republiky, zákonu 111/1927 Sb. z. a n. na ochranu proti nekalé soutěži a navazující bohaté judikatuře. Druhá část se zabývá socialistickou epochou, úplným odmítnutím hospodářské soutěže jako takové a logickým poklesem zájmu o úpravu nekalé soutěže. Poslední dvě části pak zmiňují situaci po...
The Comparative Advertising - development of regulation in the Czech legal order Resumé My thesis analyzes the legal regulation of the comparative advertising in the Czech Republic. It deals not only with the current legislation, but it looks at the historical development and future perspectives too. The goal of my thesis is to provide a thorough guide to the development of its legal regulation within the particular eras of the Czech history, describe different approaches of legislators, judges and professionals, and eventually, I try to evaluate the current situation and draw conclusions. At the very beginning after my introduction I put a short chapter containing a few words about the term "comparative advertising" itself and about the different types of comparative advertising. Then, in the following chapter I chronologically address the issues of legal legislation in the history of the Czech Republic: the first part is dedicated to the time period of so called "First Republic" and its Law on protection against unfair competition and its vast judicature. The second part is concerned with the socialist era in our history, the complete rejection of the economic competition as such and the logical decline in the interest in the unfair competition legislation. The last two parts of this chapter mention the...