dc.contributor.advisor | Vítečková, Michaela | |
dc.creator | Hejtmánková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T14:22:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T14:22:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/44716 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce má povahu teoretické studie. Charakterizuje střídavou péči o děti po rozvodu rodičů jako nejvhodnější porozvodové uspořádání. Tento předpoklad vychází z vývojových změn evropské rodiny od dob francouzské revoluce, vývoje rodinného práva a důležitých aspektů rodinného práva, dále z potřeb dítěte, definice mateřské a otcovské lásky. Tuto hypotézu podporují i výsledky zahraničního výzkumu, které porovnávají život dětí v různém porozvodovém uspořádání. Následně práce pojednává o mediaci jako o vhodné možnosti pomoci rodičům dospět k takovému řešení, které bude vyhovovat všem zúčastněným stranám sporu. Na závěr jsou uvedeny případové studie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is a theoretical study that characterizes shared childcare after divorce as the most suitable post-divorce arrangement. This assumption is based on developmental changes in the European family from the time of the French Revolution, the development of family law and important aspects of family law, as well as on the needs of children, and definitions of maternal and paternal love. This hypothesis is also supported by the results of foreign research, which compares the lives of children in different post-divorce arrangements. The following paper discusses mediation as an appropriate way of helping parents achieve a solution that is suitable for all participants in the dispute. In the conclusion some case studies are presented. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Rodina | cs_CZ |
dc.subject | rodinné právo | cs_CZ |
dc.subject | potřeby dítěte | cs_CZ |
dc.subject | rozvod | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | střídavá péče | cs_CZ |
dc.subject | rodinná mediace | cs_CZ |
dc.subject | kolizní opatrovník | cs_CZ |
dc.subject | Family | en_US |
dc.subject | family law | en_US |
dc.subject | child needs | en_US |
dc.subject | divorce | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | shared custody | en_US |
dc.subject | family mediation | en_US |
dc.subject | conflict curator | en_US |
dc.title | Střídavá péče o dítě po rozvodu rodičů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-29 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 96579 | |
dc.title.translated | Shared Custody | en_US |
dc.contributor.referee | Tvrzová, Ivana | |
dc.identifier.aleph | 001470240 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce má povahu teoretické studie. Charakterizuje střídavou péči o děti po rozvodu rodičů jako nejvhodnější porozvodové uspořádání. Tento předpoklad vychází z vývojových změn evropské rodiny od dob francouzské revoluce, vývoje rodinného práva a důležitých aspektů rodinného práva, dále z potřeb dítěte, definice mateřské a otcovské lásky. Tuto hypotézu podporují i výsledky zahraničního výzkumu, které porovnávají život dětí v různém porozvodovém uspořádání. Následně práce pojednává o mediaci jako o vhodné možnosti pomoci rodičům dospět k takovému řešení, které bude vyhovovat všem zúčastněným stranám sporu. Na závěr jsou uvedeny případové studie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is a theoretical study that characterizes shared childcare after divorce as the most suitable post-divorce arrangement. This assumption is based on developmental changes in the European family from the time of the French Revolution, the development of family law and important aspects of family law, as well as on the needs of children, and definitions of maternal and paternal love. This hypothesis is also supported by the results of foreign research, which compares the lives of children in different post-divorce arrangements. The following paper discusses mediation as an appropriate way of helping parents achieve a solution that is suitable for all participants in the dispute. In the conclusion some case studies are presented. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014702400106986 | |