Show simple item record

Self-concept of a child with specific learning disorders at first grade of primary school
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorŠrůmová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-07T14:09:35Z
dc.date.available2017-05-07T14:09:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44673
dc.description.abstractDiplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThesis focuses on self conception of primary school children impaired by specific learning disabilities. Based on case histories of nine children it states factors influencing the building of a self concept, and also follows a development of monitored children. The theoretic section defines a conceptual framework based on characteristics of a preadlolescent child with specific regard to her/his sensoric, cognitive and emotional development, with regard to development of child's self concept and to specific learnind disabilities in general. It describes the stage of children's development and learning disorders they are afflicted by. The practical section of the thesis describes case histories of nine pupils (and their development), which the author of the thesis followed for two years. The group consists of 9 pupils (2 girls and 7 boys). The thesis gives a thorough view on self conception of monitored children, their positionin the school group and areas of succes, it shows the individuality of each child's personality and his/her life story.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjecttřída jako sociální skupinacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectsebeobrazcs_CZ
dc.subjectškolní prostředícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjecttřídní učitelcs_CZ
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectclassroom as a social uniten_US
dc.subjectfamillyen_US
dc.subjectself imageen_US
dc.subjectyounger school-ageen_US
dc.subjectschool environmenten_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectclass teacheren_US
dc.titleSebepojetí žáka mladšího školního věku se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-17
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121505
dc.title.translatedSelf-concept of a child with specific learning disorders at first grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.identifier.aleph001472299
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThesis focuses on self conception of primary school children impaired by specific learning disabilities. Based on case histories of nine children it states factors influencing the building of a self concept, and also follows a development of monitored children. The theoretic section defines a conceptual framework based on characteristics of a preadlolescent child with specific regard to her/his sensoric, cognitive and emotional development, with regard to development of child's self concept and to specific learnind disabilities in general. It describes the stage of children's development and learning disorders they are afflicted by. The practical section of the thesis describes case histories of nine pupils (and their development), which the author of the thesis followed for two years. The group consists of 9 pupils (2 girls and 7 boys). The thesis gives a thorough view on self conception of monitored children, their positionin the school group and areas of succes, it shows the individuality of each child's personality and his/her life story.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014722990106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV