Openings and Closures of English Lessons
Úvod a závěr hodiny anglického jazyka
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44530Identifiers
Study Information System: 118896
Collections
- Kvalifikační práce [16847]
Author
Advisor
Referee
Morgan, Craig Alan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
plánování hodin, začátky a konce hodin, observace, učitel, žák, studentKeywords (English)
lesson planning, openings and endings of lessons, observations, the teacher, the learnerBakalářská práce se zaměřuje na plánování ve výuce anglického jazyka, konkrétně na postupy využívané na začátku a konci hodiny. Cílem je zjistit, jak se informace uváděné v odborné literatuře realizují v praxi. Hlavní metodou je zpracování dat z observačních archů, které byly použity při pozorování vyučovacích hodin na různých typech škol od mateřských po jazykové kurzy dospělých. Klíčová slova: plánování hodin, začátky a konce hodin, observace, učitel, žák/student.
The bachelor thesis is based on openings and closures of English lessons. As one of the sources it uses observation sheets from several schools, i.e. nursery, primary and secondary, and also data from English language courses for adults. The work aims to compare educational theory with school practices. Key words: lesson planning, openings and endings of lessons, observations, the teacher, the learner.