Vzdělávání a rozvoj začínajících pracovníků České školní inspekce
Education and Development of Beginning Employees at the Czech School Inspectorate
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44515Identifiers
Study Information System: 113824
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
vzdělávání, další vzdělávání, podnikové vzdělávání, celoživotní učení, rozvoj, rozvojové aktivity, školní inspektor, kontrolní pracovník, Česká školní inspekceKeywords (English)
education, additional education, company education, lifelong learning, development, developing activities, school inspector, control official, the Czech School InspectorateNÁZEV: Vzdělávání a rozvoj začínajících pracovníků České školní inspekce AUTOR: Marcela Koháková Lokvencová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce je zmapování vzdělávání a rozvoje začínajících pracovníků České školní inspekce - školních inspektorů a kontrolních pracovníků. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky, týkající se profesního vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Další část je věnována seznámení s charakteristikou a organizační strukturou České školní inspekce. Současně je zde popsána forma vstupního vzdělávání začínajících pracovníků. V praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumu provedeného dotazníkovým šetřením mezi školními inspektory a kontrolními pracovníky, kteří do organizace nastoupili ve sledovaných letech 2008 - 2010 a řízenými rozhovory s řediteli inspektorátů. Závěrečná část identifikuje nedostatky v koncepci vstupního vzdělávání začínajících pracovníků organizace a nabízí možné návrhy na řešení zdokonalení struktury vstupního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, další vzdělávání, podnikové vzdělávání, celoživotní učení, rozvoj, rozvojové aktivity, školní inspektor, kontrolní pracovník, Česká školní inspekce
TITLE: Education and Development of Beginning Employees at the Czech School Inspectorate AUTHOR: Marcela Koháková Lokvencová DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRACT: The aim of my bachelor thesis is to map the education and development of new employees within the Czech school inspectorate - school inspectors and control officials. The theoretical part contains a summary of professional education and the development of employees. The following part is dedicated to the introduction of characteristics and the organizational structure of the Czech school inspectorate. At the same time, the form of introductory education needed by starters is described as follows. The practical part contains an analysis of survey findings gathered through both questionnaires completed by school inspectors and auditors who entered the inspectorate between the years 2008 and 2010 and interviews with the heads of the regional inspectorates. The conclusion identifies shortcomings in the introductory education conception of new employees within the organization. It also offers possible suggestions for solutions for structure improvement of in the initial stages of induction training. KEYWORDS: education, additional education, company education, lifelong learning, development, developing...