Show simple item record

Teacher's Competence and its Role in the Process of Personality Socialization
dc.contributor.advisorNovotná, Jiřina
dc.creatorGerhardtová, Lada
dc.date.accessioned2017-05-07T13:30:50Z
dc.date.available2017-05-07T13:30:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44510
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá kompetencemi pedagoga v procesu socializace osobnosti žáků a studentů. Teoretická část práce zkoumá socializační procesy v různých vývojových fázích člověka a zároveň analyzuje možnosti ovlivnění socializace prostřednictvím vzdělávání a význam socializace z pohledu učitele. Část praktická analyzuje klíčové pedagogické dokumenty (školský zákon, Bílá kniha, rámcové vzdělávací programy, standardy ISSA a RWCT) a objasňuje, jak jsou vymezeny kompetence učitele vzhledem k socializaci žáků. Práce kritizuje terminologickou nejednotnost v pojetí kompetencí a neurčitost pedagogických dokumentů v pojetí a formulaci kompetencí. Možností řešení ovšem zůstávají tzv. standardy učitele. Práce rovněž předkládá hodnocení socializace na jednotlivých stupních vzdělávání (primární, sekundární, terciární).cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the key pedagogical competencies in connection with the process of socialization. The thesis explores conditions and developments of education system related to particular phases of personality development. The theoretical part of thesis explores the process of personality socialization in the education process. The practical part provides an analysis of some pedagogical documents (legislative documents, Bílá kniha, RVP, standards ISSA and RWCT) and explores the suggested definitions of pedagogical competencies. The thesis criticizes the vagueness and indefiniteness of competencies in the academic discussion of competencies, the solution of this problem may consist in standards like ISSA.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectkompetence pedagogacs_CZ
dc.subjectpedagogické dokumentycs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectRVPcs_CZ
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectpedagogical competenciesen_US
dc.subjectpedagogical documentsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectRVPen_US
dc.titleKompetence pedagoga a jeho úloha v procesu socializace osobnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-17
dc.description.departmentÚstav profesního rozvoje pracovníků ve školstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId117998
dc.title.translatedTeacher's Competence and its Role in the Process of Personality Socializationen_US
dc.contributor.refereeBlažej, Petr
dc.identifier.aleph001471661
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineVychovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programVychovatelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá kompetencemi pedagoga v procesu socializace osobnosti žáků a studentů. Teoretická část práce zkoumá socializační procesy v různých vývojových fázích člověka a zároveň analyzuje možnosti ovlivnění socializace prostřednictvím vzdělávání a význam socializace z pohledu učitele. Část praktická analyzuje klíčové pedagogické dokumenty (školský zákon, Bílá kniha, rámcové vzdělávací programy, standardy ISSA a RWCT) a objasňuje, jak jsou vymezeny kompetence učitele vzhledem k socializaci žáků. Práce kritizuje terminologickou nejednotnost v pojetí kompetencí a neurčitost pedagogických dokumentů v pojetí a formulaci kompetencí. Možností řešení ovšem zůstávají tzv. standardy učitele. Práce rovněž předkládá hodnocení socializace na jednotlivých stupních vzdělávání (primární, sekundární, terciární).cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the key pedagogical competencies in connection with the process of socialization. The thesis explores conditions and developments of education system related to particular phases of personality development. The theoretical part of thesis explores the process of personality socialization in the education process. The practical part provides an analysis of some pedagogical documents (legislative documents, Bílá kniha, RVP, standards ISSA and RWCT) and explores the suggested definitions of pedagogical competencies. The thesis criticizes the vagueness and indefiniteness of competencies in the academic discussion of competencies, the solution of this problem may consist in standards like ISSA.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV