Show simple item record

Lexicon evaluation of Children attending Speech Therapy Clinics
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorČerná, Martina
dc.date.accessioned2017-05-07T13:25:49Z
dc.date.available2017-05-07T13:25:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44487
dc.description.abstractBakalářská práce vychází ze skutečnosti, že v České republice neexistuje moderní standardizovaný test pro hodnocení úrovně slovní zásoby dětí. Předpokládá, že za daných podmínek se navzájem budou postupy a materiály aplikované v jednotlivých ambulancích více či méně lišit, a klade si za cíl danou situaci prostřednictvím rozhovorů s vybranými klinickými logopedy blíže charakterizovat. Teoretickými východisky práce je odborná literatura pojednávající o slovní zásobě a jejím významu pro hodnocení schopností dítěte, a to jak česká, tak zahraniční. Těžiště bakalářské práce spočívá v kvalitativním výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jakými postupy, případně za pomoci jakých materiálů se v rámci vybraných ambulancí klinické logopedie úroveň slovní zásoby dětí hodnotí. Výsledkem výzkumu bude nejen podrobný popis postupů, které se v rámci daných ambulancí k hodnocení slovní zásoby dětí využívají, ale také navržení konkrétních možností navázání na tuto práci. To by mohlo spočívat v zahájení procesu tvorby standardizovaného diagnostického materiálu umožňujícího objektivnější kvantifikaci dovedností dětí v lexikálně-sémantické oblasti. Klinická logopedie by tak získala nástroj, s jehož pomocí by mohla lépe srovnávat nejen výkony daného klienta v různých fázích logopedické péče, ale také různých skupin klientů,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with lexicon evaluation of children attending speech therapy clinics. Compared to other developed countries, there is no modern standardized vocabulary test in the Czech republic. We assume that under the given conditions, procedures and materials used in individual clinics are more or less different. The mail goal of the work lies in the description of the methods used in the selected clinics. In the theoretical chapters we summarize main theoretical knowledge on vocabulary presented in the literature, both Czech and foreign. The focus of the thesis lies in the qualitative research that was conducted in order to identify particular materials used to assess children's vocabulary and describe them in detail. Research results are not limited to the detailed description of these procedures, but also suggest concrete proposals for follow-up work. Such work should focus especially on beginning a process of creating of a standardized diagnostic material allowing more objective quantification of children's skills in the lexical-semantic field. Then clinical speech therapy would gain instrument through which could be better compared not only performance of particular client at various stages of speech therapy, but also different groups of clients between each other, which would clearly be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHodnocení slovní zásoby dětí v rámci logopedické ambulancecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106541
dc.title.translatedLexicon evaluation of Children attending Speech Therapy Clinicsen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
dc.identifier.aleph001470562
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce vychází ze skutečnosti, že v České republice neexistuje moderní standardizovaný test pro hodnocení úrovně slovní zásoby dětí. Předpokládá, že za daných podmínek se navzájem budou postupy a materiály aplikované v jednotlivých ambulancích více či méně lišit, a klade si za cíl danou situaci prostřednictvím rozhovorů s vybranými klinickými logopedy blíže charakterizovat. Teoretickými východisky práce je odborná literatura pojednávající o slovní zásobě a jejím významu pro hodnocení schopností dítěte, a to jak česká, tak zahraniční. Těžiště bakalářské práce spočívá v kvalitativním výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jakými postupy, případně za pomoci jakých materiálů se v rámci vybraných ambulancí klinické logopedie úroveň slovní zásoby dětí hodnotí. Výsledkem výzkumu bude nejen podrobný popis postupů, které se v rámci daných ambulancí k hodnocení slovní zásoby dětí využívají, ale také navržení konkrétních možností navázání na tuto práci. To by mohlo spočívat v zahájení procesu tvorby standardizovaného diagnostického materiálu umožňujícího objektivnější kvantifikaci dovedností dětí v lexikálně-sémantické oblasti. Klinická logopedie by tak získala nástroj, s jehož pomocí by mohla lépe srovnávat nejen výkony daného klienta v různých fázích logopedické péče, ale také různých skupin klientů,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with lexicon evaluation of children attending speech therapy clinics. Compared to other developed countries, there is no modern standardized vocabulary test in the Czech republic. We assume that under the given conditions, procedures and materials used in individual clinics are more or less different. The mail goal of the work lies in the description of the methods used in the selected clinics. In the theoretical chapters we summarize main theoretical knowledge on vocabulary presented in the literature, both Czech and foreign. The focus of the thesis lies in the qualitative research that was conducted in order to identify particular materials used to assess children's vocabulary and describe them in detail. Research results are not limited to the detailed description of these procedures, but also suggest concrete proposals for follow-up work. Such work should focus especially on beginning a process of creating of a standardized diagnostic material allowing more objective quantification of children's skills in the lexical-semantic field. Then clinical speech therapy would gain instrument through which could be better compared not only performance of particular client at various stages of speech therapy, but also different groups of clients between each other, which would clearly be...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014705620106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV