Show simple item record

Vocabulary Assessment of Preschool Children with Specific Speech Development Impairment
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorPilská, Helena
dc.date.accessioned2017-05-07T13:04:45Z
dc.date.available2017-05-07T13:04:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44421
dc.description.abstractDiplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásobacs_CZ
dc.description.abstractDiploma Thesis Evaluation of the vocabulary in pre-school children with specific language impairment mainly deals with the diagnosis of the specific language impairment. Theoretical part is the analysis of the available literature. It deals with the characteristics of preschool age, speech development and diagnosis of specific language impairment. The Case study compares the active and passive vocabulary of children without any disability and children with specific language impairment. Keywords: Preschool child, specific langure impairment, diagnosis, speech development, vocabularyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectspecificky narušený vývoj řečics_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectPreschool childen_US
dc.subjectspecific langure impairmenten_US
dc.subjectdiagnosisen_US
dc.subjectspeech developmenten_US
dc.subjectvocabularyen_US
dc.titleHodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řečícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-05
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122983
dc.title.translatedVocabulary Assessment of Preschool Children with Specific Speech Development Impairmenten_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001471348
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásobacs_CZ
uk.abstract.enDiploma Thesis Evaluation of the vocabulary in pre-school children with specific language impairment mainly deals with the diagnosis of the specific language impairment. Theoretical part is the analysis of the available literature. It deals with the characteristics of preschool age, speech development and diagnosis of specific language impairment. The Case study compares the active and passive vocabulary of children without any disability and children with specific language impairment. Keywords: Preschool child, specific langure impairment, diagnosis, speech development, vocabularyen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014713480106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV