Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řečí
Vocabulary Assessment of Preschool Children with Specific Speech Development Impairment
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44421Identifiers
Study Information System: 122983
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostikaKeywords (English)
Preschool child, specific langure impairment, diagnosis, speech development, vocabularyDiplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásoba
Diploma Thesis Evaluation of the vocabulary in pre-school children with specific language impairment mainly deals with the diagnosis of the specific language impairment. Theoretical part is the analysis of the available literature. It deals with the characteristics of preschool age, speech development and diagnosis of specific language impairment. The Case study compares the active and passive vocabulary of children without any disability and children with specific language impairment. Keywords: Preschool child, specific langure impairment, diagnosis, speech development, vocabulary