Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řečí
Vocabulary Assessment of Preschool Children with Specific Speech Development Impairment
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/44421/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44421Identifikátory
SIS: 122983
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
5. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostikaKlíčová slova (anglicky)
Preschool child, specific langure impairment, diagnosis, speech development, vocabularyDiplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásoba
Diploma Thesis Evaluation of the vocabulary in pre-school children with specific language impairment mainly deals with the diagnosis of the specific language impairment. Theoretical part is the analysis of the available literature. It deals with the characteristics of preschool age, speech development and diagnosis of specific language impairment. The Case study compares the active and passive vocabulary of children without any disability and children with specific language impairment. Keywords: Preschool child, specific langure impairment, diagnosis, speech development, vocabulary