Show simple item record

Stimulation of a person with physical and combined handicap: methods of use of Reflex locomotion
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorBitman, Martin
dc.date.accessioned2017-05-07T13:02:38Z
dc.date.available2017-05-07T13:02:38Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44413
dc.description.abstractNÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostikacs_CZ
dc.description.abstractTITLE: The stimulation of a person with physical and combined handicap: methods of use of Reflex locomotion AUTHOR: Bc. Martin Bitman DEPARTMENT: Katedra speciální pedagogiky SUPERVISOR: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with the method of reflex locomotion and its impact on people with disability. The theoretical part describes the introduction to methods of reflex locomotion - its definition, history, indication, the course of therapy, developmental ontogeny, the therapeutic system, justifies the reasons for the failure of therapy. The practical part is focused on the use of methods of reflex locomotion to people with disability. It includes research and impact assessment methods reflex locomotion on selected components of special education children early and preschool age, and shows the results of research on the awareness, adoption and use of methods at home. The main objective is to determine whether the method of reflex locomotion effects on selected special education methods - fine and gross motor skills, graphomotor and drawings. KEYWORDS: method of reflex locomotion, people with disability, special educational diagnosticsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmetoda reflexní lokomocecs_CZ
dc.subjectosoby s disabilitoucs_CZ
dc.subjectspeciálně pedagogická diagnostikacs_CZ
dc.subjectmethod of reflex locomotionen_US
dc.subjectpeople with disabilityen_US
dc.subjectspecial educational diagnosticsen_US
dc.titleStimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomocecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-05
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107666
dc.title.translatedStimulation of a person with physical and combined handicap: methods of use of Reflex locomotionen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001471347
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostikacs_CZ
uk.abstract.enTITLE: The stimulation of a person with physical and combined handicap: methods of use of Reflex locomotion AUTHOR: Bc. Martin Bitman DEPARTMENT: Katedra speciální pedagogiky SUPERVISOR: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with the method of reflex locomotion and its impact on people with disability. The theoretical part describes the introduction to methods of reflex locomotion - its definition, history, indication, the course of therapy, developmental ontogeny, the therapeutic system, justifies the reasons for the failure of therapy. The practical part is focused on the use of methods of reflex locomotion to people with disability. It includes research and impact assessment methods reflex locomotion on selected components of special education children early and preschool age, and shows the results of research on the awareness, adoption and use of methods at home. The main objective is to determine whether the method of reflex locomotion effects on selected special education methods - fine and gross motor skills, graphomotor and drawings. KEYWORDS: method of reflex locomotion, people with disability, special educational diagnosticsen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV