Show simple item record

Animum Tali Ratione Tenere.The Communication Strategy in the First Book of Lucretius'Didactic Epic De Rerum Natura.
dc.contributor.advisorKuťáková, Eva
dc.creatorPastyříková, Iveta
dc.date.accessioned2017-05-07T12:41:26Z
dc.date.available2017-05-07T12:41:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44327
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje prostředky komunikační strategie v první knize Lucretiova didaktického eposu De rerum natura, přičemž metodologicky vychází z komunikačního modelu založeného na několika rovinách literární komunikace. Pozornost je věnována zdrojům autority mluvčího ztvárněného v textu, síle, již připisuje řeči, a pak dílčím prostředkům, které pomáhají zvýšit komunikační potenciál textu, především podobám v textu ztvárněného adresáta. Problém jeho konkrétnosti stejně jako způsob, jakým mluvčí v textu posuzuje jeho schopnost a ochotu něco se naučit, jsou chápány jako důležité faktory ovlivňující vnímání textu reálným čtenářem. Různé role, kterými je adresát obdařen a které jsou utvářeny metaforami a přirovnáními, jsou zkoumány jako prostředky, jimiž mluvčí v textu vyjadřuje své pojetí procesu učení.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis analyzes the means of the communication strategy in the first book of Lucretius' didactic epic De Rerum Natura and its methodological approach is based on a communication model consisting of several levels of literary communication. Attention is paid to the sources of authority of the speaker portrayed in the text, to power he assigns to language and then to partial devices which help to increase communication potential of the text, primarily to images of the addressee portrayed in the text. Problem of his concreteness as well as the manner in which the speaker judges his ability and willingness to learn are considered to be important factors influencing the perception of the text by real reader. Various roles made up of metaphors and similes which the addressee is endowed with are examined as the ways in which the speaker in the text expresses his conception of a learning process.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKomunikační strategiecs_CZ
dc.subjectDidaktický eposcs_CZ
dc.subjectDe rerum naturacs_CZ
dc.subjectLucretiuscs_CZ
dc.subjectMemmiuscs_CZ
dc.subjectAdresátcs_CZ
dc.subjectCommunication strategyen_US
dc.subjectDidactic epicen_US
dc.subjectDe Rerum Naturaen_US
dc.subjectLucretiusen_US
dc.subjectMemmiusen_US
dc.subjectAddresseeen_US
dc.titleAnimum tali ratione tenere. Komunikační strategie v I.knize Lucretiova naučného eposu De rerum natura.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentInstitute for Greek and Latin Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav řeckých a latinských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91405
dc.title.translatedAnimum Tali Ratione Tenere.The Communication Strategy in the First Book of Lucretius'Didactic Epic De Rerum Natura.en_US
dc.contributor.refereeBažil, Martin
dc.identifier.aleph001499827
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLatin Studies - Classical Greeken_US
thesis.degree.disciplineLatina - Starořečtinacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLatina - Starořečtinacs_CZ
uk.degree-discipline.enLatin Studies - Classical Greeken_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce analyzuje prostředky komunikační strategie v první knize Lucretiova didaktického eposu De rerum natura, přičemž metodologicky vychází z komunikačního modelu založeného na několika rovinách literární komunikace. Pozornost je věnována zdrojům autority mluvčího ztvárněného v textu, síle, již připisuje řeči, a pak dílčím prostředkům, které pomáhají zvýšit komunikační potenciál textu, především podobám v textu ztvárněného adresáta. Problém jeho konkrétnosti stejně jako způsob, jakým mluvčí v textu posuzuje jeho schopnost a ochotu něco se naučit, jsou chápány jako důležité faktory ovlivňující vnímání textu reálným čtenářem. Různé role, kterými je adresát obdařen a které jsou utvářeny metaforami a přirovnáními, jsou zkoumány jako prostředky, jimiž mluvčí v textu vyjadřuje své pojetí procesu učení.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis analyzes the means of the communication strategy in the first book of Lucretius' didactic epic De Rerum Natura and its methodological approach is based on a communication model consisting of several levels of literary communication. Attention is paid to the sources of authority of the speaker portrayed in the text, to power he assigns to language and then to partial devices which help to increase communication potential of the text, primarily to images of the addressee portrayed in the text. Problem of his concreteness as well as the manner in which the speaker judges his ability and willingness to learn are considered to be important factors influencing the perception of the text by real reader. Various roles made up of metaphors and similes which the addressee is endowed with are examined as the ways in which the speaker in the text expresses his conception of a learning process.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav řeckých a latinských studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV