Show simple item record

Photographic prints and forming processes and their relations to another artistic media
dc.contributor.advisorWittlich, Petr
dc.creatorHrabina, Martin
dc.date.accessioned2017-05-07T12:40:51Z
dc.date.available2017-05-07T12:40:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44324
dc.description.abstractTato bakalářská práce je rozdělena do dvou zpřízněných okruhů. Jeden se věnuje fotografii 19. století z širšího hlediska, sleduje především její snahy o prosazení uměleckého statutu pomocí přisvojování tradičních uměleckých pravidel i kritérií hodnocení. Tento základ následně posloužil ke zhodnocení tzv. ušlechtilých tisků v hlavní části práce. Na techniky ušlechtilých tisků není nahlíženo jen z hlediska technologie, ale také skrze problematiku amatérské fotografie a její institucionální zázemí či dobovou teorii umělecké fotografie. Práce představuje nejdůležitější zástupce tohoto oboru v českém prostředí a na konkrétních ukázkách demonstruje rozsah výrazových možností tvárných procesů i poloh jejich obrazového působení.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is devided in two related fields. First of them observe photography in the 19th century in a broader context. Is focused on photography which borrow traditional art rules and aspects in aim to get an equal status between fine arts. This first part helped valuate technics of so-called photographic processes in the second part of the thesis. This domain of photography is concentrated not only on technology but also on problems of amateurism or a theory of artistic photography of the time. The last chapter presents the most important Bohemian representatives of this profession and demonstrates a broad scale of artistic posibilites on concrete samples.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdějiny fotografiecs_CZ
dc.subjectdějiny uměnícs_CZ
dc.subjectumělecká fotografiecs_CZ
dc.subjectpiktorialismuscs_CZ
dc.subjectfotoamatéřics_CZ
dc.subjectkluby fotografů amatérůcs_CZ
dc.subjectfotografové profesionálovécs_CZ
dc.subjectušlechtilé tiskycs_CZ
dc.subjecttvárné procesycs_CZ
dc.subjectuhlotiskcs_CZ
dc.subjectgumotiskcs_CZ
dc.subjectolejotiskcs_CZ
dc.subjectbromolejotiskcs_CZ
dc.subjectHistory of photographyen_US
dc.subjectHistory of arten_US
dc.subjectart photographyen_US
dc.subjectpictorialismen_US
dc.subjectphotoamateursen_US
dc.subjectphotographic clubsen_US
dc.subjectphotographers professionalsen_US
dc.subjectphotographic printsen_US
dc.subjectforming processesen_US
dc.subjectcarbon processen_US
dc.subjectgum bichromate processen_US
dc.subjectoil pigment processen_US
dc.subjectbromoil pigment processen_US
dc.titleUšlechtilé tisky a tvárné procesy a jejich vztahy k dálším uměleckým mediímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122922
dc.title.translatedPhotographic prints and forming processes and their relations to another artistic mediaen_US
dc.contributor.refereeRakušanová, Marie
dc.identifier.aleph001500375
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je rozdělena do dvou zpřízněných okruhů. Jeden se věnuje fotografii 19. století z širšího hlediska, sleduje především její snahy o prosazení uměleckého statutu pomocí přisvojování tradičních uměleckých pravidel i kritérií hodnocení. Tento základ následně posloužil ke zhodnocení tzv. ušlechtilých tisků v hlavní části práce. Na techniky ušlechtilých tisků není nahlíženo jen z hlediska technologie, ale také skrze problematiku amatérské fotografie a její institucionální zázemí či dobovou teorii umělecké fotografie. Práce představuje nejdůležitější zástupce tohoto oboru v českém prostředí a na konkrétních ukázkách demonstruje rozsah výrazových možností tvárných procesů i poloh jejich obrazového působení.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is devided in two related fields. First of them observe photography in the 19th century in a broader context. Is focused on photography which borrow traditional art rules and aspects in aim to get an equal status between fine arts. This first part helped valuate technics of so-called photographic processes in the second part of the thesis. This domain of photography is concentrated not only on technology but also on problems of amateurism or a theory of artistic photography of the time. The last chapter presents the most important Bohemian representatives of this profession and demonstrates a broad scale of artistic posibilites on concrete samples.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV