Marketingová komunikace Strašnického divadla v letech 2005-2011
Marketing Communication of Strašnické divadlo during 2005 up to 2011
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44316Identifikátory
SIS: 116478
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Neziskový sektor, divadlo, marketing, Strašnické divadlo, marketingová komunikace, kulturní politika, divadelní systémyKlíčová slova (anglicky)
Non-profit sphere, theatre, marketing, Strašnické divadlo, marketing communication, cultural policy, theatre systems(abstrakt) Bakalářská práce "Marketingová komunikace Strašnického divadla v letech 2005- 2011" se zabývá marketingem divadel. Stěžejními pojmy práce jsou marketing, art marketing a kulturní politika. Strašnické divadlo je scéna s pohnutou 50letou historií. Založeno bylo v roce 1961 a střídaly se zde éry slávy i zapomnění. Současnost divadla je spojena s občanským sdružením Divadlo Company.cz, které ji provozuje od roku 2004. Sdružení zde během sedmi let vybudovalo jedinou repertoárovou scénu pro 110 tisíc obyvatel městské části Praha 10. Nynější pozice divadla je úzce spojena s relaunchem značky, kterým divadlo ve vymezeném období prošlo. Práce se zabývá vysvětlením základních marketingových pojmů, jejich dílčích odlišností v neziskovém sektoru a aplikací v praxi neziskového divadla na příkladu Strašnického divadla. Hlavními zdroji analyzovaných materiálů budou veřejně přístupné dokumenty magistrátu, internetové stránky Strašnického divadla, výroční zprávy a propagační materiály. Součástí práce je také vymezení typologie divadel a popis transformace kulturní politiky hlavního města Prahy, ke kterému došlo ve vymezeném období let 2005-2011.
Diploma thesis "Marketing Communication of Strašnické divadlo during 2005 up to 2011" are focused on theatre marketing. Main terms are marketing, art marketing and cultural policy. Strašnické divadlo has a stirred history. It was founded in 1961. There were very famous and flourishing periods and also the bad ones. Contemporaneousness of theatre is linked to civil association Divadlo Company.cz which have conducted the theatre since 2004. This association built here the unique repertoir scene for 110 000 inhabitants of Praha 10 district. Current position of theatre is related to brand relaunch by which theatre passed in recent years. Thesis deal with explaining of basic marketing terms, its particular differences in non- profit sphere and its aplication at the example of Strašnické divadlo. Main sources are public municipal document, sites, annual reports of a Strašnické divadlo and promo materials. Part of the work is also a circumscription of typology of theatres and description of cultural policy transformation in Prague during the years 2005-2011.