Show simple item record

Constructivistic Ways in Elementary Education (Based on Czech Language Teaching)
dc.contributor.advisorTvrzová, Ivana
dc.creatorChaluš, Jan
dc.date.accessioned2017-05-07T12:37:22Z
dc.date.available2017-05-07T12:37:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44307
dc.description.abstractTeoretická část práce se zabývá popisem a srovnáním transmisivního a konstruktivního pojetí školy. Nastiňuje okolnosti, které obě pojetí provázejí, případně je podmiňují (jejich filosofii, výukové metody, podoby evaluace, prostředí, v němž vzdělávání probíhá aj.). Na základě dostupné literatury a vlastní zkušenosti autor sleduje a srovnává obecné předpoklady obou pojetí, jejich potenciální klady a nedostatky s ohledem na současnou praxi českého školství. V další části textu autor nastiňuje přehled několika zajímavých metod konstruktivní výuky, především těch, jež také prakticky využívá během svého výzkumu. Následně připomíná nejznámější typy škol, které celou svou organizaci výuky a přístup k žákovi založily na alternativních metodách výuky. V empirické části této práce je popsán a vyhodnocen průzkum, který zkoumá možnosti využití transmisivního a konstruktivního pojetí výuky v hodinách Českého jazyka a literatury na základní škole. Výsledkem je srovnání teoretických předpokladů s praxí dosažených zjištění.cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis deals with a description and a comparison of transmissive and constructive forms of teaching in schools. It outlines circumstances which accompany both forms. Alternatively it is conditional to them; its philosophy, teaching methods, types of evaluation, environment in which the education process takes place, etc. Also, the author observes and compares general preconditions of both forms of teaching, their potential advantages and disadvantages based on author's own experience, and available literature. All with a consideration of present Czech education practices. The next part of the text gives an overview of some interesting methods of constructive forms of teaching, especially those which were used within the author's own research. In addition, the author names the most famous types of schools which base their organization of teaching on alternative methods of education. The empirical part of the thesis describes and evaluates the author's own research which looks into the possible ways of using transmissive and constructive forms of teaching in Czech language and literature classes at the elementary school level. Research results present a comparison of both theoretical preconditions and practical research findings.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkonstruktivistické a transmisivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací metodycs_CZ
dc.subjectčeský jazyk a literaturacs_CZ
dc.subjectpraktické využití vzdělávacích metodcs_CZ
dc.subjectconstructivistic and transmission educationen_US
dc.subjecteducative waysen_US
dc.subjectCzech language and literatureen_US
dc.subjectpractical use of education waysen_US
dc.titleKonstruktivistické přístupy ve výuce na ZŠ (na příkladu výuky ČJ)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121368
dc.title.translatedConstructivistic Ways in Elementary Education (Based on Czech Language Teaching)en_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001484870
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část práce se zabývá popisem a srovnáním transmisivního a konstruktivního pojetí školy. Nastiňuje okolnosti, které obě pojetí provázejí, případně je podmiňují (jejich filosofii, výukové metody, podoby evaluace, prostředí, v němž vzdělávání probíhá aj.). Na základě dostupné literatury a vlastní zkušenosti autor sleduje a srovnává obecné předpoklady obou pojetí, jejich potenciální klady a nedostatky s ohledem na současnou praxi českého školství. V další části textu autor nastiňuje přehled několika zajímavých metod konstruktivní výuky, především těch, jež také prakticky využívá během svého výzkumu. Následně připomíná nejznámější typy škol, které celou svou organizaci výuky a přístup k žákovi založily na alternativních metodách výuky. V empirické části této práce je popsán a vyhodnocen průzkum, který zkoumá možnosti využití transmisivního a konstruktivního pojetí výuky v hodinách Českého jazyka a literatury na základní škole. Výsledkem je srovnání teoretických předpokladů s praxí dosažených zjištění.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis deals with a description and a comparison of transmissive and constructive forms of teaching in schools. It outlines circumstances which accompany both forms. Alternatively it is conditional to them; its philosophy, teaching methods, types of evaluation, environment in which the education process takes place, etc. Also, the author observes and compares general preconditions of both forms of teaching, their potential advantages and disadvantages based on author's own experience, and available literature. All with a consideration of present Czech education practices. The next part of the text gives an overview of some interesting methods of constructive forms of teaching, especially those which were used within the author's own research. In addition, the author names the most famous types of schools which base their organization of teaching on alternative methods of education. The empirical part of the thesis describes and evaluates the author's own research which looks into the possible ways of using transmissive and constructive forms of teaching in Czech language and literature classes at the elementary school level. Research results present a comparison of both theoretical preconditions and practical research findings.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV