Show simple item record

Uprising in Libya: "The Al-Jazeera Effect"
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorHanzal, Jaromír
dc.date.accessioned2017-05-07T12:32:58Z
dc.date.available2017-05-07T12:32:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44286
dc.description.abstractBakalářská práce Povstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt" zkoumá prostřednictvím kvantitativní analýzy vztah českých tištěných médií k arabské zpravodajské síti Al-Džazíra. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do třech oddílů. V prvním oddílu autor Al-Džazíru představuje jako významného hráče na regionálním i globálním trhu zpravodajských televizí. Druhý oddíl shrnuje poznatky o dvou zajímavých fenoménech, které nejsou v odborné literatuře jednoznačně vnímány - tzv. "CNN efektu" a "Al-Džazíra efektu". Třetí oddíl pak reflektuje dosavadní kvantitativní výzkumy, které se zpravodajstvím Al-Džazíry zabývaly. Jádro práce spočívá v samotném kvantitativním výzkumu. Autor se zaměřil na klíčové události, u kterých bylo možné předpokládat zvýšený výskyt zmínek o Al-Džazíře. Proto byla v práci zkoumána dvě dvanáctiměsíční období, ve kterých mezinárodní zpravodajství informovalo o událostech spojených s teroristickými útoky na Světové obchodní centrum z 11. září 2001, resp. o vývoji protirežimních povstání na Blízkém východě a v severní Africe souhrnně označovaných jako tzv. arabské jaro v roce 2011. Desetiletý odstup mezi oběma obdobími autorovi umožnil zaměřit se zejména na posun, k němuž ve vztahu k Al-Džazíře u českých tištěných médií došlo. Sledován byl i vývoj v práci českého tisku s Al-Džazírou jako...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Uprising in Libya: "The Al-Jazeera Effect" uses a quantitative analysis to examine the relationship the Czech printed media has towards the Arab news network Al Jazeera. The preliminary theoretical part is divided into three sections. In the first section, the author presents Al Jazeera as an important actor in the regional and global television news market. The second section summarizes the findings about two interesting phenomenons that aren't unanimously accepted by academic literature - the so called "CNN effect" and the "Al Jazeera effect". The third section then reflects on the current quantitative research that deals with Al Jazeera's news coverage. The core of this thesis rests solely on the quantitative research. The author focused on key events that could be expected to increase the references to the Al Jazeera network. Therefore, the thesis examined two twelve month periods in which international news outlets informed of the events related to the terrorist attacks on the World Trade Center on September 11th 2001, and of the development of anti-regime uprisings in the Middle East and North Africa collectively labeled as the Arab Spring in 2011. The ten-year gap in between these two periods has given the author a chance to focus particularly on the change in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAl-Džazíracs_CZ
dc.subjectarabské jarocs_CZ
dc.subjectLibyecs_CZ
dc.subject11. zářícs_CZ
dc.subjectKatarcs_CZ
dc.subjectAl Jazeeraen_US
dc.subjectArab springen_US
dc.subjectLibyaen_US
dc.subject9en_US
dc.subject11en_US
dc.subjectQataren_US
dc.titlePovstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111780
dc.title.translatedUprising in Libya: "The Al-Jazeera Effect"en_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
dc.identifier.aleph001479759
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Povstání v Libyi: "Al-Džazíra efekt" zkoumá prostřednictvím kvantitativní analýzy vztah českých tištěných médií k arabské zpravodajské síti Al-Džazíra. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do třech oddílů. V prvním oddílu autor Al-Džazíru představuje jako významného hráče na regionálním i globálním trhu zpravodajských televizí. Druhý oddíl shrnuje poznatky o dvou zajímavých fenoménech, které nejsou v odborné literatuře jednoznačně vnímány - tzv. "CNN efektu" a "Al-Džazíra efektu". Třetí oddíl pak reflektuje dosavadní kvantitativní výzkumy, které se zpravodajstvím Al-Džazíry zabývaly. Jádro práce spočívá v samotném kvantitativním výzkumu. Autor se zaměřil na klíčové události, u kterých bylo možné předpokládat zvýšený výskyt zmínek o Al-Džazíře. Proto byla v práci zkoumána dvě dvanáctiměsíční období, ve kterých mezinárodní zpravodajství informovalo o událostech spojených s teroristickými útoky na Světové obchodní centrum z 11. září 2001, resp. o vývoji protirežimních povstání na Blízkém východě a v severní Africe souhrnně označovaných jako tzv. arabské jaro v roce 2011. Desetiletý odstup mezi oběma obdobími autorovi umožnil zaměřit se zejména na posun, k němuž ve vztahu k Al-Džazíře u českých tištěných médií došlo. Sledován byl i vývoj v práci českého tisku s Al-Džazírou jako...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Uprising in Libya: "The Al-Jazeera Effect" uses a quantitative analysis to examine the relationship the Czech printed media has towards the Arab news network Al Jazeera. The preliminary theoretical part is divided into three sections. In the first section, the author presents Al Jazeera as an important actor in the regional and global television news market. The second section summarizes the findings about two interesting phenomenons that aren't unanimously accepted by academic literature - the so called "CNN effect" and the "Al Jazeera effect". The third section then reflects on the current quantitative research that deals with Al Jazeera's news coverage. The core of this thesis rests solely on the quantitative research. The author focused on key events that could be expected to increase the references to the Al Jazeera network. Therefore, the thesis examined two twelve month periods in which international news outlets informed of the events related to the terrorist attacks on the World Trade Center on September 11th 2001, and of the development of anti-regime uprisings in the Middle East and North Africa collectively labeled as the Arab Spring in 2011. The ten-year gap in between these two periods has given the author a chance to focus particularly on the change in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014797590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV