Show simple item record

Emil Filla and China
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorPecháčková, Emma
dc.date.accessioned2017-05-07T11:54:47Z
dc.date.available2017-05-07T11:54:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44104
dc.description.abstractO Emilu Fillovi (1882-1953) je známo, že byl vášnivým sběratelem a milovníkem mimoevropského umění. Celý život se snažil nalézt společný jazyk, který by umožnil propojit umělecké styly a přístupy různých světových kultur. Filla obětoval velkou část života studiu čínského umění, které se v Evropě stalo populární a tím i přístupnější na začátku dvacátého století. Filla nejen navštěvoval výstavy asijského umění, ale sám vlastnil i několik uměleckých předmětů a tušových maleb. Studiem čínských obrazů a literatury si osvojil postupy a myšlení typické pro čínské krajinářství. Především se jedná o citaci podlouhlého formátu, použití tušové malby a dojem bezčasí, věčnosti a nekonečna. Výsledkem jsou netradiční podlouhlé krajinomalby, které se na první pohled liší od tradičních krajinomaleb malovaných podle zažitých pravidel Západu. Krajiny Českého středohoří vznikaly v posledních letech Fillova tvůrčího období, kdy tvorba umělců byla pod neustálou kontrolou režimu. Fillovy krajiny Českého středohoří jsou však solitéry a nemělo by na ně být nahlíženo jako na ukázkový příklad realistické malby padesátých let minulého století. Fillova intence měla mnohem duchovnější a osobnější ráz. Tyto malby krajin pro něj byly hledáním nové syntetizující umělecké formy, završením vlastní tvorby a především prostorem pro...cs_CZ
dc.description.abstractIt is well known about Emil Filla (1882-1953) that he was passionate about collecting non-european art. During his life he tried to find some kind of universal language which would allow him to connect the artistic styles of different cultures from all around the world. Filla sacrified a huge part of his life to studying chinese art, which became popular in Europe in the beginning of 20th century. Filla did not only frequent Asian art exhibitions, he himself owned many artistic objects and Chinese ink paintings. Thanks to studying books and paintings he became familiar with philosphy and media typical for Chinese landscape painting. The most obvious evidence of Chinese influence is the thin and long form of painting, use of ink and the illusion of timeless atmosphere, eternity and infinity. The result of this are wider landscapes which differ greatly to the rest of traditional Western landscape painting.The landscapes from České středohoří were Filla's last works. He had them painted at the very end of his life around the 1950s, when art was under the control of government authorities. These landscapes from České středohoří are unique and they are definitely not the perfect example of social-realistic painting which was popular by this time. Filla's aim was more about spiritual value for the artist...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEmil Fillacs_CZ
dc.subjectČínacs_CZ
dc.subjectkrajinomalbacs_CZ
dc.subjectčínské uměnícs_CZ
dc.subjectEmila Fillaen_US
dc.subjectChinaen_US
dc.subjectlandscape paintingen_US
dc.subjectChinese arten_US
dc.titleEmil Filla a Čínacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId112184
dc.title.translatedEmil Filla and Chinaen_US
dc.contributor.refereePejčochová, Michaela
dc.identifier.aleph001500289
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csO Emilu Fillovi (1882-1953) je známo, že byl vášnivým sběratelem a milovníkem mimoevropského umění. Celý život se snažil nalézt společný jazyk, který by umožnil propojit umělecké styly a přístupy různých světových kultur. Filla obětoval velkou část života studiu čínského umění, které se v Evropě stalo populární a tím i přístupnější na začátku dvacátého století. Filla nejen navštěvoval výstavy asijského umění, ale sám vlastnil i několik uměleckých předmětů a tušových maleb. Studiem čínských obrazů a literatury si osvojil postupy a myšlení typické pro čínské krajinářství. Především se jedná o citaci podlouhlého formátu, použití tušové malby a dojem bezčasí, věčnosti a nekonečna. Výsledkem jsou netradiční podlouhlé krajinomalby, které se na první pohled liší od tradičních krajinomaleb malovaných podle zažitých pravidel Západu. Krajiny Českého středohoří vznikaly v posledních letech Fillova tvůrčího období, kdy tvorba umělců byla pod neustálou kontrolou režimu. Fillovy krajiny Českého středohoří jsou však solitéry a nemělo by na ně být nahlíženo jako na ukázkový příklad realistické malby padesátých let minulého století. Fillova intence měla mnohem duchovnější a osobnější ráz. Tyto malby krajin pro něj byly hledáním nové syntetizující umělecké formy, završením vlastní tvorby a především prostorem pro...cs_CZ
uk.abstract.enIt is well known about Emil Filla (1882-1953) that he was passionate about collecting non-european art. During his life he tried to find some kind of universal language which would allow him to connect the artistic styles of different cultures from all around the world. Filla sacrified a huge part of his life to studying chinese art, which became popular in Europe in the beginning of 20th century. Filla did not only frequent Asian art exhibitions, he himself owned many artistic objects and Chinese ink paintings. Thanks to studying books and paintings he became familiar with philosphy and media typical for Chinese landscape painting. The most obvious evidence of Chinese influence is the thin and long form of painting, use of ink and the illusion of timeless atmosphere, eternity and infinity. The result of this are wider landscapes which differ greatly to the rest of traditional Western landscape painting.The landscapes from České středohoří were Filla's last works. He had them painted at the very end of his life around the 1950s, when art was under the control of government authorities. These landscapes from České středohoří are unique and they are definitely not the perfect example of social-realistic painting which was popular by this time. Filla's aim was more about spiritual value for the artist...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV