Show simple item record

The portrayal of modern India - reflections in the life and art of the painter M.F. Husain
dc.contributor.advisorKostič, Svetislav
dc.creatorVítů, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-07T11:26:03Z
dc.date.available2017-05-07T11:26:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43971
dc.description.abstractTato diplomová práce přináší pohled na život a dílo moderního indického malíře M. F. Husaina (1915-2011), se zvláštní pozorností věnovanou jeho umělecké tvorbě reflektující socio-kulturní změny probíhající v Indii v éře modernizace a globalizace. Práce je strukturována do dílčích tematických kapitol, věnovaných Husainovu životnímu i uměleckému vývoji a analýze vybraných umělcových děl, jichž se tyto změny dotýkají, ať už po stránce obsahové, či z hlediska kontroverzí, které v indickém kontextu vyvolaly. Zvolené hledisko k interpretaci není ryze uměnovědné, ale je blíže kulturologickému prizmatu, jež by v sobě mělo systematicky integrovat poznatky z několika oblastí věd o kultuře. Autorka k práci využívá dostupné odborné literatury věnované problematice moderního indického umění a kultury, biografie věnované malířově osobnosti, mediálních referencí, novinových článků a materiálů z archivu NG. Tato diplomní práce by rovněž měla být faktickým prohloubením a zúžením souvisejících témat, zpracovaných v rámci předchozích dvou bakalářských prací (Moderní indické umění - nástin vývoje, 2010 a Indické výtvarné umění jako dějiny kulturních dialogů, 2012).cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis disserts an outlook on life and Art of the Modern Indian painter M.F. Husain (1915-2011), with a special attention on his art production which reflects some of socio- cultural changes of modernizing and globalizing India of the 20th and 21th Century. The thesis has been structured in chapters dealing with Husain's personal and artistic development, providing also the analysis of some concrete art works which have been involved with the socio-cultural changes being described - from the point of view of their inner message, formal idiom or the way they have or have not been accepted by the public. The culturological paradigm has been chosen as an appropriate one to treat the topic with aim to integrate systematically various notions of the Humanities. With this goal the author of the thesis uses proper bibliographic, biographic and media references, sources from the Prague's National Gallery's Archive as well as the memoirs of the people who came together with Husain's personality and Art in the time of his visits to ex Czechoslovakia. The thesis is also a kind of deepening and specification of the two of previous bachelor theses of the author (The Modern Art in India - an outline of development, 2010 and The Indian Painting - a History of Cultural Dialogues, 2012).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectM. F. Husaincs_CZ
dc.subjectmoderní indické uměnícs_CZ
dc.subjectsociokulturní změny v procesu modernizace a globalizace v Indiics_CZ
dc.subjectsvoboda (výtvarného) projevu v Indiics_CZ
dc.subjectM.F. Husainen_US
dc.subjectmodern Indian arten_US
dc.subjectsocio-cultural changes in the process of modernization and globalization in Indiaen_US
dc.subjectfreedom of an art expression in Indiaen_US
dc.titleObrazy moderní Indie - reflexe v životě a díle malíře M.F. Husainacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentInstitute of South and Central Asiaen_US
dc.description.departmentÚstav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110177
dc.title.translatedThe portrayal of modern India - reflections in the life and art of the painter M.F. Husainen_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Dagmar
dc.identifier.aleph001558710
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIndologyen_US
thesis.degree.disciplineIndologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIndologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enIndologyen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce přináší pohled na život a dílo moderního indického malíře M. F. Husaina (1915-2011), se zvláštní pozorností věnovanou jeho umělecké tvorbě reflektující socio-kulturní změny probíhající v Indii v éře modernizace a globalizace. Práce je strukturována do dílčích tematických kapitol, věnovaných Husainovu životnímu i uměleckému vývoji a analýze vybraných umělcových děl, jichž se tyto změny dotýkají, ať už po stránce obsahové, či z hlediska kontroverzí, které v indickém kontextu vyvolaly. Zvolené hledisko k interpretaci není ryze uměnovědné, ale je blíže kulturologickému prizmatu, jež by v sobě mělo systematicky integrovat poznatky z několika oblastí věd o kultuře. Autorka k práci využívá dostupné odborné literatury věnované problematice moderního indického umění a kultury, biografie věnované malířově osobnosti, mediálních referencí, novinových článků a materiálů z archivu NG. Tato diplomní práce by rovněž měla být faktickým prohloubením a zúžením souvisejících témat, zpracovaných v rámci předchozích dvou bakalářských prací (Moderní indické umění - nástin vývoje, 2010 a Indické výtvarné umění jako dějiny kulturních dialogů, 2012).cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis disserts an outlook on life and Art of the Modern Indian painter M.F. Husain (1915-2011), with a special attention on his art production which reflects some of socio- cultural changes of modernizing and globalizing India of the 20th and 21th Century. The thesis has been structured in chapters dealing with Husain's personal and artistic development, providing also the analysis of some concrete art works which have been involved with the socio-cultural changes being described - from the point of view of their inner message, formal idiom or the way they have or have not been accepted by the public. The culturological paradigm has been chosen as an appropriate one to treat the topic with aim to integrate systematically various notions of the Humanities. With this goal the author of the thesis uses proper bibliographic, biographic and media references, sources from the Prague's National Gallery's Archive as well as the memoirs of the people who came together with Husain's personality and Art in the time of his visits to ex Czechoslovakia. The thesis is also a kind of deepening and specification of the two of previous bachelor theses of the author (The Modern Art in India - an outline of development, 2010 and The Indian Painting - a History of Cultural Dialogues, 2012).en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV