Zobrazit minimální záznam

Zoological preparation techniques in school practice
dc.contributor.advisorMourek, Jan
dc.creatorOdcházelová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-07T11:09:25Z
dc.date.available2017-05-07T11:09:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43907
dc.description.abstractV diplomové práci popisuji vybrané metody tvorby trvalých makroskopických zoologických preparátů. Zabývám se tvorbou kapalinových preparátů, zaléváním živočichů do umělých pryskyřic, prosycováním objektů parafinem a tvorbou balků drobných savců. Všechny jmenované metody jsem úspěšně ověřila v praxi a v případě metodických potíží optimalizovala pro použití ve školních podmínkách. V práci odpovídám na otázky, které by mohly doprovázet průběh preparací, například: jak správně konzervovat živočicha; kde živočicha legálně získat; jakým způsobem u objektu zachovat přirozenou barvu; které materiály pro preparace používat a některé další. Podle současných trendů jsem veškeré návody na provedení jednotlivých preparačních metod zpracovala nejen textově, ale i do on-line příručky ve formě webové stránky. Pro větší názornost postupů jsem příručku doplnila videosekvencemi, fotografiemi a schématy. Pomocí zmíněného e-learningového kurzu bude učitel schopen rozšířit školní sbírky o vlastní trvalé zoologické preparáty a dozví se, které typické znaky jednotlivých živočichů by měl na daném typu pomůcek ukazovat. V rámci své práce jsem dále uskutečnila dotazníkový průzkum zaměřený na používání různých typů pomůcek při výuce přírodopisu a biologie. Oslovila jsem učitele základních i středních škol napříč všemi kraji...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis consists of description of chosen methods of permanent macroscopic zoological preparations. I verified successfully all the methods in practice and in case of methodological difficulties I optimized them for use in the school environment. In this work I answered the questions that could come up throughout the preparation process, for example: how to preserve the animal correctly; where to acquire the animal legally; what is the best way to maintain the animal's natural colour; what materials to use for the preparation and so on. According to current approaches I created not only a text based version of the manual of all verified preparation methods, but also an online version in form of a web site. To clarify the methods I included video sequences, photographs and schemes. With this e- learning course a teacher will be able to extend the school collection with his own preparations and also will be able to recognize what significant characteristics to point out. As a part of my work I have done a questionnaire focused on using various types of equipment in biology lectures. I have asked primary school teachers and high school teachers from all regions in the Czech Republic. This questionnaire was sent online and 322 out of 1636 people responded. The answers tell us that teachers...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectperparacecs_CZ
dc.subjectzoologiecs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectučební pomůckacs_CZ
dc.subjectpreparationen_US
dc.subjectzoologyen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectteaching aiden_US
dc.titleZoologické preparační techniky ve školní praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-28
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId92047
dc.title.translatedZoological preparation techniques in school practiceen_US
dc.contributor.refereeŠíma, Petr
dc.identifier.aleph001468896
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci popisuji vybrané metody tvorby trvalých makroskopických zoologických preparátů. Zabývám se tvorbou kapalinových preparátů, zaléváním živočichů do umělých pryskyřic, prosycováním objektů parafinem a tvorbou balků drobných savců. Všechny jmenované metody jsem úspěšně ověřila v praxi a v případě metodických potíží optimalizovala pro použití ve školních podmínkách. V práci odpovídám na otázky, které by mohly doprovázet průběh preparací, například: jak správně konzervovat živočicha; kde živočicha legálně získat; jakým způsobem u objektu zachovat přirozenou barvu; které materiály pro preparace používat a některé další. Podle současných trendů jsem veškeré návody na provedení jednotlivých preparačních metod zpracovala nejen textově, ale i do on-line příručky ve formě webové stránky. Pro větší názornost postupů jsem příručku doplnila videosekvencemi, fotografiemi a schématy. Pomocí zmíněného e-learningového kurzu bude učitel schopen rozšířit školní sbírky o vlastní trvalé zoologické preparáty a dozví se, které typické znaky jednotlivých živočichů by měl na daném typu pomůcek ukazovat. V rámci své práce jsem dále uskutečnila dotazníkový průzkum zaměřený na používání různých typů pomůcek při výuce přírodopisu a biologie. Oslovila jsem učitele základních i středních škol napříč všemi kraji...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis consists of description of chosen methods of permanent macroscopic zoological preparations. I verified successfully all the methods in practice and in case of methodological difficulties I optimized them for use in the school environment. In this work I answered the questions that could come up throughout the preparation process, for example: how to preserve the animal correctly; where to acquire the animal legally; what is the best way to maintain the animal's natural colour; what materials to use for the preparation and so on. According to current approaches I created not only a text based version of the manual of all verified preparation methods, but also an online version in form of a web site. To clarify the methods I included video sequences, photographs and schemes. With this e- learning course a teacher will be able to extend the school collection with his own preparations and also will be able to recognize what significant characteristics to point out. As a part of my work I have done a questionnaire focused on using various types of equipment in biology lectures. I have asked primary school teachers and high school teachers from all regions in the Czech Republic. This questionnaire was sent online and 322 out of 1636 people responded. The answers tell us that teachers...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014688960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV