Show simple item record

The penetration of entertainment into the news paradigm, its reflection and influence on the public sphere
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorKlimeš, David
dc.date.accessioned2018-10-02T17:48:37Z
dc.date.available2018-10-02T17:48:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43658
dc.description.abstractPředmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my work is to describe the penetration of entertainment into the news and the normative reflection of this phenomenon. In the first chapter I conceptualize the phenomenon and discuss the basic literature on the topic. In the subsection I present my concept of the relationship between infotainment and other media concepts from the most general to specific ones such as infotainment. Further, I describe the Czech normative reflection on three different levels: the theoretical debate, the professional debate within political discourse (in which I also include the activity of regulatory authorities), and the debate within journalistic discourse. In the second chapter I show methodological attempts at coping with the penetration of entertainment and I suggest a methodological approach for my own research. In the third chapter I describe historically the onset of the news paradigm in the Czech media landscape, the penetration of entertaining elements into it, and the increased interpretive power of journalists in the commercialized infotainment news. After the description of the Czech normative reflection of this phenomenon and the presentation of the research, I propose a new approach to examine the fusion of entertainment and news.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectnews paradigmen_US
dc.subjectentertainmenten_US
dc.subjectinfotainmenten_US
dc.subjectpublic sphereen_US
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectzpravodajské paradigmacs_CZ
dc.subjectzábavacs_CZ
dc.subjectinfozábavacs_CZ
dc.subjectveřejná sféracs_CZ
dc.titlePronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu, její reflexe a vliv na veřejnou sférucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-08
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId121280
dc.title.translatedThe penetration of entertainment into the news paradigm, its reflection and influence on the public sphereen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph001534362
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my work is to describe the penetration of entertainment into the news and the normative reflection of this phenomenon. In the first chapter I conceptualize the phenomenon and discuss the basic literature on the topic. In the subsection I present my concept of the relationship between infotainment and other media concepts from the most general to specific ones such as infotainment. Further, I describe the Czech normative reflection on three different levels: the theoretical debate, the professional debate within political discourse (in which I also include the activity of regulatory authorities), and the debate within journalistic discourse. In the second chapter I show methodological attempts at coping with the penetration of entertainment and I suggest a methodological approach for my own research. In the third chapter I describe historically the onset of the news paradigm in the Czech media landscape, the penetration of entertaining elements into it, and the increased interpretive power of journalists in the commercialized infotainment news. After the description of the Czech normative reflection of this phenomenon and the presentation of the research, I propose a new approach to examine the fusion of entertainment and news.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV