dc.contributor.advisor | Jirotková, Darina | |
dc.creator | Muchová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2024-08-06T15:51:33Z | |
dc.date.available | 2024-08-06T15:51:33Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/43609 | |
dc.description.abstract | V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my thesis I concern with the use of motoric activities in math classes. The chapters that offer a range of motoric activities were processed on the base of a questionnaire and an experiment. Some of the activities are currently being implemented in math classes by teachers of first, second and third grades at primary schools, others are part of textbooks designed for this age group. In addition to that, I offer five more possible activities, which have been recorded and interpreted within six experiments. The goal of the thesis is to demonstrate that physical movement cannot be separated from the life of six to nine years old children, and offer some motoric activities, which can potentially be contributive for development of mathematical skills and abilities. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | pohyb | cs_CZ |
dc.subject | rytmus | cs_CZ |
dc.subject | pravidelnost | cs_CZ |
dc.subject | koordinace | cs_CZ |
dc.subject | synchronizace | cs_CZ |
dc.subject | dramatizace | cs_CZ |
dc.subject | Physical movement | en_US |
dc.subject | rhythm | en_US |
dc.subject | regularity | en_US |
dc.subject | coordination | en_US |
dc.subject | synchronization | en_US |
dc.subject | dramatization | en_US |
dc.title | Pohyb v matematice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-22 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 95238 | |
dc.title.translated | Movement in mathematics | en_US |
dc.contributor.referee | Hejný, Milan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my thesis I concern with the use of motoric activities in math classes. The chapters that offer a range of motoric activities were processed on the base of a questionnaire and an experiment. Some of the activities are currently being implemented in math classes by teachers of first, second and third grades at primary schools, others are part of textbooks designed for this age group. In addition to that, I offer five more possible activities, which have been recorded and interpreted within six experiments. The goal of the thesis is to demonstrate that physical movement cannot be separated from the life of six to nine years old children, and offer some motoric activities, which can potentially be contributive for development of mathematical skills and abilities. | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990014682160106986 | |